Finns det ngt felsökningsläge som kan ge "Antipollution fault" samt "ESP/ABS fault"?
Vi lämnade nämligen in vår bil igår för att de skulle kolla på ett fel (hackig/svag/motorstopp vid låga varv och "kall" motor). När vi hämtade bilen hade mekfolket gått hem så vi fick nyckeln, men dessa felkoder var plötsligt på! Vi frågade någon som inte kunde Peugeot och han gissade att det var ett felsökningsläge.
Det roliga är att motorn hackar om man varvar för mycket nu, upp till 70 på trean så känns det som att den håller på få motorstopp vid kanske 60! Känns inte helt bra. Kan motorn ta skada av att köra den i detta läge?
"Felsökningsläge" ? 207 xline 1.4
Tänkte bara fortsätta med den roliga historien om våran bil.
Vi åkte in med den idag. De har ingen aning om vad som hänt med bilen, eller varför den beter sig som den gör. I deras dator står inget om att någon ska ha pillat med datorn i bilen. Så nu väntar vi på att de ska "programmera om den" vilket kräver en motortemp på max 30C! Vilket tar ett bra tag tydligen...
Iaf, jag får inte intrycket av att de är särskilt kompetenta men jag kan ju ha fel.
Vi åkte in med den idag. De har ingen aning om vad som hänt med bilen, eller varför den beter sig som den gör. I deras dator står inget om att någon ska ha pillat med datorn i bilen. Så nu väntar vi på att de ska "programmera om den" vilket kräver en motortemp på max 30C! Vilket tar ett bra tag tydligen...
Iaf, jag får inte intrycket av att de är särskilt kompetenta men jag kan ju ha fel.
sandos
Det verkar vara ett rent mjukvarufel iaf. Det hade inget med felsökning att göra. Tom. Peugeot frankrike hade ingen eg. lösning på problemet, men de visste om att det inträffade med vissa bilar. Det löse sig iaf tills slut, efter vad jag gissar flera omprogrammeringar. De gjorde nämligen ett försök igår som misslyckades.
sandos