Grillen till 207

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
PuggenTO
Guldmedlem
Guldmedlem

Grillen till 207

Post by PuggenTO »

Finns ju 2 varianter av grill. Den vanliga svarta och den mer sportiga silverrutiga varianten. Undrar bara om det är komplicerat att byta ut den? Blev lite sugen på att byta ut den svarrutiga jag har till en silverrutig dito.
Dieselfrälst i samarbete med 207 1,6 HDI Dieselpower. Diesel is the shit...

PS. Jag diggar min avatar...
Puggen

Post by Puggen »

Misstänker att det kan bli besvärligt. Grillen till 207:an finns i tre utföranden.
Snik,1,4= modellerna med liten nos och utan dimmlöjus.
1,6 utan utan komfortpaket =lite större nos, grill utan krom.
1,6 med sportpaket=ännu längre mittnos på huven samt kromad grill.
PuggenTO
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by PuggenTO »

Jag har den svarta varianten med dimljus. Ser inte ut att vara någon storleksskillnad mot den silverfärgade varianten dock.

PuggenTO
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by PuggenTO »

Nu har jag klantat mig och gjort en dikeskörning. :( Var ett rådjur som jag av någon outgrundlig anledning, valde att väja undan för och istället hälsa på diket. Skadorna verkar begränsa sig till stötfångaren fram. Det var vänster framhjul/del som åkte ner. Fult veck i plasten vid vänster hjulhus samt sprucken lack ända fram till nedre delen av stötfångaren. Där finns x antal finfina jätterepor, skrapmärken och spruckern lack. Dessutom är det en spricka i innerskärmen på vänster hjulhus.

Men maskinen har klarat sig liksom resten av bilen. Tur i oturen skulle man kunna säga. Gick inte så fort, 30-40 km/h max samt att ja bromsade stenhårt så farten när jag hamna i diket var förmodligen inte hög alls.

Försäkringsbolaget är underrättat. Bör ju gå på vagnskadegarantin kan man tycka. Men frågan är om jag får en helt ny framdel med dimljus och allt eller om de försöker reparera nuvarande? Är inte plast rätt svårreparerat? Någon som vet?

Post Reply