Jag bytte nyss stereo i min 206cc. Allt fungerar bra så när som på att när jag vrider av nyckeln så dör inte stereon utan spelar vidare?
Samt att spelar jag musik (oavsett volym) med nyckeln av så slår ett relä ifrån och stereon blir HELT strömlös (tappar minnet) efter ca 3-4 minuter. Men har jag bilen igång så spelar den hela tiden.
Eller om motorn är avstängd, men nyckeln i sista läget före startmotorn.
Om jag själv stänger av stereon, vrider av nyckeln, DÅ håller den kvar minnet som den ska.
Jag har använt mig av original ISO-kopplingen.
Några spontana förslag?
Mvh - Pelle
Bytt stereo, nu slår ett relä ifrån efter ca 3-4 min?
Bytt stereo, nu slår ett relä ifrån efter ca 3-4 min?
Nuvarande Bil(ar):
Peugeot 206 2.0 CC - 02
Sålda bilar:
Peugeot 406 V6 Sedan -01
Peugeot 605 2.0
Motto:
Fint folk kommer sent, kommer man inte alls så är man skitsnygg!
Peugeot 206 2.0 CC - 02
Sålda bilar:
Peugeot 406 V6 Sedan -01
Peugeot 605 2.0
Motto:
Hmm... nu när jag kom ut till bilen så hade den tappat minnet igen på stereon. trots att jag stängde av den innan jag stängde av bilen den här gången.
Det som förbryllar mig är att när jag mäter upp dom 2 plus-kablarna man använder sig av så har båda ström i sig trots att man har stängt av bilen.
Är detta något elakt påfund från Peugeot som gör att man inte kan byta stereo i bilen?
Det som förbryllar mig är att när jag mäter upp dom 2 plus-kablarna man använder sig av så har båda ström i sig trots att man har stängt av bilen.
Är detta något elakt påfund från Peugeot som gör att man inte kan byta stereo i bilen?
Nuvarande Bil(ar):
Peugeot 206 2.0 CC - 02
Sålda bilar:
Peugeot 406 V6 Sedan -01
Peugeot 605 2.0
Motto:
Peugeot 206 2.0 CC - 02
Sålda bilar:
Peugeot 406 V6 Sedan -01
Peugeot 605 2.0
Motto:
Du har kanske kopplat matningen över den spänningsförsörjning som förser innerbelysning m.m. med ström, på nyare puggar går ju den över i "eco mode" efter en viss tid om man inte slagit på tändningen, så är det på vår partner iaf.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.