Yttre drivknut GTi/Mi16
Yttre drivknut GTi/Mi16
Är de yttre drivknutarna lika på 205 GTi och 405 Mi16?
Min högra drivknut gick åt H-vete igår och så har jag drivaxlar från en 405:a liggandes. Går det att separera knutarna från axeln och skifta?
/Tobbe M
Min högra drivknut gick åt H-vete igår och så har jag drivaxlar från en 405:a liggandes. Går det att separera knutarna från axeln och skifta?
/Tobbe M
BMW X3 3,0d -04
205 Dimma -89
205 Dimma -89
-
Per Larsson
Från -89 är det samma.
Så om du har dom stora knutarna på din 205'a passar det med knutar från 405. Jämnför diametern på den splinsade axeln.
Man ser även tydlig skillnad på storleken på muttern. Har för mig att den stora knuten har 35mm-mutter.
Dom flesta knutar går att separera från axeln.
Har dock sett en variant tillverad av Löbro-Spidan där axel och knut är i ett stycke.
Så om du har dom stora knutarna på din 205'a passar det med knutar från 405. Jämnför diametern på den splinsade axeln.
Man ser även tydlig skillnad på storleken på muttern. Har för mig att den stora knuten har 35mm-mutter.
Dom flesta knutar går att separera från axeln.
Har dock sett en variant tillverad av Löbro-Spidan där axel och knut är i ett stycke.
mera grus
307 sport -05
307 sport -05
-
Per Larsson
-
Per Larsson
- igelhammar
de funkar de damaskerna,när vi ändå tipsar om det jävla stället,de har krägningshämmarstag till citroen som är 30 mm för långa ca men annars likadana som peggens.bara att kapa av och svetsa ett rör utanpå så kommer ni undan med en 5 del av priset mot mekonomen..
/Daniel www.igelhammar.tk
------------------------------------------------------
ni som röstade på Göran eller alliansen,dra åt H-vete!
r6-07 supersport på bana.309:a med diesel sexa och nästan 18 "" fälgar.lt35 till hojen,3l tdi att pendla med
ni som röstade på Göran eller alliansen,dra åt H-vete!
r6-07 supersport på bana.309:a med diesel sexa och nästan 18 "" fälgar.lt35 till hojen,3l tdi att pendla med