Kollat på stereon och inggen ISO anslutning här inte! + -, och radiosladd, hur f*n gör man om man köper en nyare stereo med ISO kontakter?
sitter ju ett ett irrvarv med sladdar, brukar det vara markerat + - samt vilka som ska gå till högtalare etc på nyare stereos? Tänkte såga sönder hatthyllan och ploppa i ett par 6.9' samt gömma en 12' aktiv baslåda i trunken på 104:an. Har högtalare, och vet ev vilken låda men inte hittat någon billlig stereo än. Behöver bara vara något som klarar spela kombinationen nämnd ovan, behöver inte ha cd, blir bra med en som spelar från USB minnet.
Rekomenderar att köpa ett universal iso kablage. Biltema har ett tror det är rätt . Artikel nummer 31-518. Sen löda dit eller skarva med skarvrör eller sockerbi valfritt
TBJ wrote:Rekomenderar att köpa ett universal iso kablage. Biltema har ett tror det är rätt . Artikel nummer 31-518. Sen löda dit eller skarva med skarvrör eller sockerbi valfritt
ok, så kontakterna kopplas till stereon och de överblivna kablarna får jag koppla till + - till bilen. Hur fen vet jag vilka som är till högtalarna
Otti: original är den supertunn, men den ligger på en stor metallyta, tänkte såga sönder den. Vill man göra så med originalprylar?
Hey sammy, kopplingschema googlar du fram om det inte står i manualen till stereon du köper (brukar göra om inte på iso-kablaget). Busenkelt, sedan är det de vanliga färgerna för högtalare, styrkabel, jord och plus. osv...
SÅGA INTE SÖNDER brädan i bak, skaffa en utbytes så du kan såga och fixa i
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Sammy wrote: Ottis: original är den supertunn, men den ligger på en stor metallyta, tänkte såga sönder den. Vill man göra så med originalprylar?
haha jag är med sån vill inte göra sönder.. om jag inte minns fel tog jag en mdf, den ligger fint på plåtarna där, sen hade jag vanliga gångjärn i som borrades om för fästena till orginalhyllan.. är det inte nåt slags öglor där?
Peugeot Sport Club
Fredri k Otterdahl
405 Mi16
Tack till Alla i klubben som hjälpt mig det sista! söker en slang