Morbidio wrote:De på bilden ska du iaf inte köpa ifall du vill ha motorfästen, det är nämligen bakaxelkuddar på bilden
Annars är BakerBM Grupp N bra skit så kör med det, men då kan du glömma att använda innerbackspegeln pga vibrationer.
haha hade lite % i blodet pg.a vindunken. . . Självklart är det bakaxelkuddar, förstod det när jag skrev, det jag undrade va om de är någon idé att köpa dessa också haha samma fråga igen.
Suck. . .
Dålig jag är på internet.
I morgon blir jag av med min 850, då blire en beställning av motorkuddarna. bakaxelkuddarna får vänta tills senare
frågan är la egentligen. hur stor skillnad blir det på bilen med dessa?
Tänkte även skaffa sänkfjädrar och stötdämparkit från någon bra firma, kanske lika bra att skaffa dessa då?
Rx37 wrote:Provade bromsa idag från 80-5 km/h men jag fick ej hjulen att låsa sig fast hur hårt jag än bromsade. Och vad jag vet så har inte min 405'a ABS
Är något på tok? Bromsarna tar hur bra som helst vid vanlig bromsning och allt, men inte så mycket att de skulle låsa sig.
Hade du en -94 så är det säkerligen ABS på den. Hur känns bromspedalen när du tryckar allt vad du orkar och försöker låsa hjulen?
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Rx37 wrote:Provade bromsa idag från 80-5 km/h men jag fick ej hjulen att låsa sig fast hur hårt jag än bromsade. Och vad jag vet så har inte min 405'a ABS
Är något på tok? Bromsarna tar hur bra som helst vid vanlig bromsning och allt, men inte så mycket att de skulle låsa sig.
Hade du en -94 så är det säkerligen ABS på den. Hur känns bromspedalen när du tryckar allt vad du orkar och försöker låsa hjulen?
Jasså Den känns ungefär likadan fast än hur man bromsar. Den hoppar inte eller så.
Hur illa är det med för låg hastighetsklassning på däcken?
Golfen ska tydligen ha h men enligt fälgkungen är det 183 km/h den baseras på men då skulle det ju räcka med t.
Är det allvarligt eller är det bara att det blir ombes om det upptäcks?
Hannes Alvesson wrote:Hur illa är det med för låg hastighetsklassning på däcken? Golfen ska tydligen ha h men enligt fälgkungen är det 183 km/h den baseras på men då skulle det ju räcka med t. Är det allvarligt eller är det bara att det blir ombes om det upptäcks?
För att svara på frågan så räcker det med t, eller vilken hastighet bilen nu är klassad för.
Så länge det finns däck med tillräckligt hög loadindex.
har gula koni dämpare på min 309:a, med sänkfjädrar... undrar nu hur pass ställbara dom är i camber/toe etc... eller är det coilovers som gäller för att kunna ställa in sånt?
dunta wrote:har gula koni dämpare på min 309:a, med sänkfjädrar... undrar nu hur pass ställbara dom är i camber/toe etc... eller är det coilovers som gäller för att kunna ställa in sånt?
Svar på frågan är JA!
Ja toe kan du ju ställa oavsett men camber nej.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Följdfråga då...det som kallas för "ställbara topplagringar" - vad är det? Hade fått för mig att man kunde ändra camber med sådana, men det kanske endast är i kombination med något annat?
En till, om man köper coilovers till en 205a, byter man även bak då?
Du måste vanligen ha coilovers med smalare fjädrar, därför att när du vinklar in övre delen av fjäderbenen så tar originalfjädrarna i hjulhusen med en gång.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
406_Jonathan wrote: Nu har jag fått loss armen på lastventilen lite grann. På bilden ser ni läget som den satt i. Nu går det vrida armen neråt (spänna fjädern) utan problem, men inte vrida den uppåt, där tar det stopp.
Nu är det ju så att om bilen trycks ner bak så spänn fjädern och vill dra armen uppåt, som inte går. Har jag redan läget inställt på att det är maxlast eller ska armen gå att vrida mer uppåt? Någon som vet eller vill kolla det på sin 406a?
Kom igen nu, ingen som vet något om det här? Har du en 406a vore det trevligt om du kan kolla i vilket läge din står i normalt och om den går att vrida mer uppåt än på min bild. Du behöver inte hissa upp bilen (såvida den inte är sänkt) utan du kommer åt den genom att krypa under bilen bakifrån. Den sitter nära krängninshämmaren bak i mitten av bilen.
Hur stor inverkan har vikten på fälgar när det gäller toppfarten?
Testade för en stund sen och kom inte upp i mer än ca 207 mätarfart, 210 ska enligt uppgift vara max.
Nådde alltså inte ens varvstoppet, orken tog slut.
Originalstorlek på hjulen är 15 tum, där sitter nu 17.