Hej!
Behöver hjälp! Vill veta vart man kan köpa billigaste delarna för att bygga eget 2,5" sportsystem till en 605a, finns det någon som vet något bra ställe?
Några tips för att få det riktigt bra??
Biltema om du ska ha vanliga bitar. Mekonomen har en del med o.s.v
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Scorps wrote:Hej! Behöver hjälp! Vill veta vart man kan köpa billigaste delarna för att bygga eget 2,5" sportsystem till en 605a, finns det någon som vet något bra ställe? Några tips för att få det riktigt bra??
2" räcker med bred marginal till en 2 L motor. Större ger bara mer oväsen, inget jag gillar i alla fall. Simons har billiga delar, men de rostar friskt och bullrar fruktansvärt på låga varv. Jag har en SV3.0 med två stycken 2.5" Simons burkar. Skulle jag bygga igen så skulle jag leta lite i Biltemas hyllor och peta ihop något med konventionella ljuddämpare i stället för det genomstömningsutförande som Simons använder. Allra helst skulle jag köpt original, för det är fina grejor, men kostar runt 7.000 kr till en 605 V6.
Bim wrote:Biltema har väl endast galvat, så man tänker på det
Vilket bara är bra, utom för dig
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Bengt C wrote:2" räcker med bred marginal till en 2 L motor. Större ger bara mer oväsen, inget jag gillar i alla fall. Simons har billiga delar, men de rostar friskt och bullrar fruktansvärt på låga varv. Jag har en SV3.0 med två stycken 2.5" Simons burkar. Skulle jag bygga igen så skulle jag leta lite i Biltemas hyllor och peta ihop något med konventionella ljuddämpare i stället för det genomstömningsutförande som Simons använder. Allra helst skulle jag köpt original, för det är fina grejor, men kostar runt 7.000 kr till en 605 V6.
Såg att Ferrita hade rea på rostfria system, b la till 605.
Kommer inte åt sidan just nu pga tekniska problem med den men jag tror att priset för ett komplett system var cirka 3500:- och det såg ut som ett V6 system.
Det skiljer lite från SLi och SR V6. Tror faktiskt att nån av dieslarna har ett närapå exakt likadant sk "ormbo" som V6:an har. Sitter i alla fall ett sånt på min.
Annars så kan skrotarna ha frächa system fur cirka en tusenlapp bara. Jag betalade 600:- för ett komplett o nästan nytt system.
Captain Klutz
V_605
Nr: 1483 Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin
snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen
----------------
605 3,0 SR -92. Projekt.
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
Bim wrote:Biltema har väl endast galvat, så man tänker på det
Vilket bara är bra, utom för dig
Därför att?
Du är ju den enda som inte kan svetsa i det!
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.