Ja, det är väl ungefär så jag tänker också.datapata wrote:mycket bra info i denna tråd!
förstår jag rätt då är det inte så tokigt som davenport gjort i sin 106 i länken jag postade där han satt fast caster på 5 grader? antar att det var så mycket han fick plats med, samt lagom för att inte få för mycket bumpsteer? sen har han helt enkelt bara ställbar camber vilket då räcker då det är onödigt att ändra på castervinkeln? (på vår nivå med banträffsbilar då)
Se http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... ramvagn%2A för lite mätningar, data och funderingar.
Sen tycker jag nog av davenports modell är bättre för alla som inte behöver trilskas med t ex Grp N-reglemente, så jag vet inte om mitt erbjudande är en sån bra idé egentligen.
Vad gäller caster och bump-steer är det ganska enkelt att kompensera för det, åtminstone på 205/309, genom att sänka kuggstången lika mycket som styrleden sjunker jfrt original.
Har hjälpt en kille att göra det, faktiskt:
Avlånga hål och urtag för pinjonghuset:
Originalläge:
Sänkt 12 mm:
...originalhylsorna inuti tvärbalken kan fungera, men jag gjorde nya i acetalplast. Urtaget för pinjongen (första bilden) svetsas i med en rörbit.