Kopplingsschema Peugeot 205

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
Joppin

Kopplingsschema Peugeot 205

Post by Joppin »

Hej!

Har precis fått min första bil och ett problem har uppstått.

Det är så att jag har fått en cd-spelare från min pappa (har varit i hans Opel Kadett innan), en Pioneer P-4100r (har jag för mig) och vill nu sätta in den i bilen.

Det första problemet med att ta ut blaupunktradion som var i löste vi genom att hamra sönder den och dra ut den med mycken våld.

Då kommer vi till problemet jag behöver hjälp med och det är att sätta i den nya. kablaget i bilen förstår min styvpappa sig inte på, han sa att han behövde ett kopplingsschema. Så det är det jag är ute efter.

Men jag hittade även något som vi tror kan hjälpa oss förbi det problemet nämligen någon sorts iso-kablage länk: http://www.mds.se/?artnr=ISO-061 .

Så hur ska jag göra? är det bara och införskaffa den kabeln eller måste jag göra något mer? Om ni behöver bilder så säg till så fixas det på momangen.

Tack på förhand.

Kanske lade denna i fel forum, om jag har gjort det kan ni väl flytta runt den. :)
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

Köp inte en modellspecifik om ni har dragit av kablarna. Köp en universal utan kontaktstycke i ena änden. Mät sen bara upp var ni har jord, konstant ström och tändning och koppla in er. Högtalarkablarna får ni söka er till med hjälp av ett 9-volts batteri. När ni lägger rätt kabel mot batteriets poler så ska högtalarkonen röra sig utåt, inte inåt. För att hitta rätt kablar från början, använd en multimeter och se om ni har en sluten krets och prova sen med batteriet. Om kablarna är hela, köp kontakten du hittade eller billigare på biltema -samma kablar. :)
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Joppin

Post by Joppin »

Kablarna är inte utdragna utan den där orangea saken är fortfarande kvar.
Så det borde väl bara vara och köpa en standard till iso då?
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

Joppin wrote:Kablarna är inte utdragna utan den där orangea saken är fortfarande kvar.
Så det borde väl bara vara och köpa en standard till iso då?

Ja
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Joppin

Post by Joppin »

Tack för hjälpen :lol:
Post Reply