Bilstereofunderingar Pegg 407 -05

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
Anton407

Bilstereofunderingar Pegg 407 -05

Post by Anton407 »

Skaffade mig en 407:a höromveckan, och som den bilstereonöt jag är så är jag givetvis inte nöjd med stereon i den, trots att den egentligen låter rätt OK.. Nu har jag lilla stereon (den stora har väl inbyggd tele, växlare med mera har jag fått för mig?)
och vet väl egentligen inte så mycket mer än att elementen i bilen ska vara Jbl...
Sitter det en sub i alla dessa kärror, bak i skuffen på sidan? fick för mig det efter att jag rotade igenom boken lite i morse, men det kanske bara kommer med det stora paketet?..

Nåväl, elementen kan jag ju faktiskt byta om jag känner för det, men det är väl inte där skon klämmer..

Huvudenheten är ju inget under av finesser, och den går ju såklart att byta mot annan bigfront eller en vanlig med adapter, men det jag grubblar över är ju färddatorn i mittkonsolen, den styrs ju via knappar på stereon!.. Vad göra? Vill ju gärna behålla funktionen på den, kändes ohult att bara koppla ur!..
Finns nån vettig lösning på detta?.. Eller annan enkel metod att styra upp ljudet lite?.. Har sökt runt lite, men hittat väldigt lite om detta...
Sen saknas ju givetvis möjligheten att lira mp3.....

tack på förhand!

//Anton
406_Jonathan

Re: Bilstereofunderingar Pegg 407 -05

Post by 406_Jonathan »

Anton407 wrote:Sitter det en sub i alla dessa kärror, bak i skuffen på sidan? fick för mig det efter att jag rotade igenom boken lite i morse, men det kanske bara kommer med det stora paketet?..

...

Sen saknas ju givetvis möjligheten att lira mp3.....

Vad jag förstått så finns det ett "JBL-paket" med sub och förstärkare (osäker på vad som exakt ingår där). Alltså sitter det inte någon sub i alla 407or.

Angående mp3 så ska det finnas en kabel som ger dig en 3,5mm i handskfacket. Läs exempelvis här: http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... highlight=
Peugeot 406 Coupé 3,0 -98
Peugeot 406 2.0 ST -96 -skrotad:(
http://www.garaget.org/406_Jonathan
Rx37

Post by Rx37 »

Jävligt med nya bilar och sånt inbyggt skit när man vill ha eget. :shock:
Anton407

Post by Anton407 »

Visst blir allt lite besvärligfare när det är på detta viset, har alltid sett till att ha bra ljud i alla bilar jag ägt, och ligger på ett rätt stort lager med saker jag mer eller mindre inte vill/kan använda i peggan.. Vill ju ha bra ljud, men kanske inte fläska på som jag gjort innan, det ska vara lite diskret, utan att riva isär alldeles för mycket så funderar jag hurvida det finns lågnivåutgång på RD3-apparaterna, eller om man måste skaffa sig en RD4?... Koppla in på högnivå ger sällan önskat resultat..
Post Reply