portat en mi16 topp idag...

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Decimal wrote:Hur är det med plastning och bensinen idag?, Bensin är ju utspädd med etanol.

Det ända som lär hålla 100% är det cerveza nämner tidigare, Belzona 111.

Han plastade med vanligt kemisk metall i min topp, och det sitter faktiskt kvar än trots ren E85. Men det sägs att det inte ska gå att lita på i längden.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

TheDagger wrote:
Decimal wrote:Hur är det med plastning och bensinen idag?, Bensin är ju utspädd med etanol.

Det ända som lär hålla 100% är det cerveza nämner tidigare, Belzona 111.

Han plastade med vanligt kemisk metall i min topp, och det sitter faktiskt kvar än trots ren E85. Men det sägs att det inte ska gå att lita på i längden.

Kemisk metall och E85 funkar inte sådär extremt bra, har provat i ett tidigare projekt där jag plastade i ett insug 8), det sög upp E85 som en svamp efter ett tag och blev alldeles rött, rakt igenom, och betedde sig som om det inte hade härdat ordentligt, lite mjukt alltså.
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Post Reply