Byte av bakaxel 206 Gti,,Löst LÅS TRÅD!

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Locked
Pugg_406T

Byte av bakaxel 206 Gti,,Löst LÅS TRÅD!

Post by Pugg_406T »

Har köpt en 206 Gti med skuren bakaxel, har även beställt en "ny
" (bättre begagnad) som ska bytas. :D

Nu till frågan.

Är det något speciellt att tänka på eller är det bara att lossa allt och byta?
Den nya axeln är från en Gti så den ska vara likadan.
Last edited by Pugg_406T on Wed Sep 02, 2009 15:23, edited 1 time in total.
205 Automat - Till försäljning
206 Gti - Såld
406 Turbo - Såld
306 S-16 - Såld
306 xsi - Såld
405 T16 - Såld till Norge
205 Gti - Såld
kimrl

Post by kimrl »

er veldig enkelt gjorde det på min gti. men byttet til rc bakstilling. du trenger ikke løsne bremserør eller noe. bare løsne calipperne bak fra akslingen. jeg la en lastestropp over taket som jeg hang calipperne i. løsne alle rør etc fra festene. bare å skru ut de 4 torxene som holder den oppe. ta den pent ned og opp med den nye. anbefales å være 2 og bruke en girkasseløfter for å holde den mens du skrur den i karosseriet igjen.
husk å renover den du har kjøpt før du henger den opp ellers er det ikke lenge før du må ta den ned igjen. det gjorde jeg og delene kosta meg ca 1200Sek.
Image gamle nede
Image nye oppe. tips er å bruke en kraftig muttertrekker til å løsne og feste i karosseriet
Image dette er lagrene du skifter når den er skurern. bare å pusse lett over akslingen for å få bort skit før du dytter armene på plass igjen.
Image det som er ut er stabstaget fjern støvdekslet som sitter over hullet(liten plast plugg med torx så presser du bare ut staget med en 12mm lang bolt til det faller ut på andre siden. når du skal ha det isammen igjen bruker du en 8mm som drar det på plass igjen. lykke til og nruk godt med ekstra fett :D
Pugg_406T

Post by Pugg_406T »

Tack så mycket för den utomordentliga förklaringen, kunde inte bli mycket lättare "iofs om jag sluppit byta den helt ensam" :?

Det gick super och "klonket" samt hjulen står som dom ska :wink:
205 Automat - Till försäljning
206 Gti - Såld
406 Turbo - Såld
306 S-16 - Såld
306 xsi - Såld
405 T16 - Såld till Norge
205 Gti - Såld
Locked