Riktigt kul och intressant att se hur Clarres bil beter sig, det är liknande uppsättning jag tänker köra, minus stor cambervinkel bak, men plus hårdare bakfjädring. Den ser ut att hålla sig riktigt lugn och fin på banan.
Känns också kul att lite prylar jag samlat på mig kommer till bra användning när jag är så seg som jag är. Clarre har min bakkrängare och jag ska få hans beställda sedan.
En sak som jag gärna ser film på utifrån, eller läser kommentarer om, är om den "pitchade" (typ gunghäströrelse), eller hoppade i fram inför högern efter Mohlin-knäppen. Eller egentligen allmänt hur den betedde sig?
EDIT: Kanske egentligen ämne för projekttråden, men nu är det skrivet...
Kul att få träffa alla igen! Även alltid lika roligt att få ett ansikte till de personer man bara sett eller pratat med här på forumet. Men det roligaste var nog att få träffa Arne (Sliced). Tror nog att det var över tio år sedan vi pratade första gången, men har aldrig sprungit på varandra på riktigt
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996
_________________ www.beloveddogs.se
Det känns verkligen som om du numera kör undermotoriserat på den filmen
Clarre: Det var ett litet ögonblick där vid 2,07?
Verkligen...
Jag var ju klart förbi så jag blev lite överraskad. Han hade väl lite tur att jag bromsade annars hade det blivit tätt värre.
Undermotoriserat var namnet JA! Besiktning imorgon sen river jag för nästa säsong.
Jaaacob FILM utifrån så vi får se hur det ser ut.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Kan vara så att det kliade lite för mycket efter att ha varit utan dam en fredagskväll. Han kommer nog tillbaka när han lättat på trycket.
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
Pär H wrote:En sak som jag gärna ser film på utifrån, eller läser kommentarer om, är om den "pitchade" (typ gunghäströrelse), eller hoppade i fram inför högern efter Mohlin-knäppen. Eller egentligen allmänt hur den betedde sig?
EDIT: Kanske egentligen ämne för projekttråden, men nu är det skrivet...
Vi kan ju fortsätta i projekttråden sedan. Men det där du beskriver har jag inte känt något av så att jag har reagerat på det. Det gick ju att åka betydligt fortare än vad jag gjorde. Men skallen vill något annat än jag. Fattar inte att det ska vara i stort sett omöjligt att hålla fullt under bron. Lyckades några gånger iaf. Synd att jag inte hade minne kvar i kameran när jag var ute sista gången. Då var det ju lugnt på banan tror vi var tre st vid något tillfälle. Så jag passade på att provocera lite, men det hände inget spännande ändå.
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
Hej alla, jo det var kul att träffa beccy å alla andra. Tyvärr missade jag Tone precis, men hon kom ju lite sent å andra sidan.
Film har jag massor med snuttar men det skall klippas ihop, håller på med att ladda in allt i datorn just nu. Men det dröjer några timmar..
Bilder blev det några med =)
Haha, dam, jo det blev ju en sån (;
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
SNILLET wrote:De som e så roligt att hålla det som bilen klarar under bron
Men det är ju lite spännande när man varv efter varv testar hur hög ingångsfart man kan ha innan man stämplar fullt och drar in under bron.
Skulle men råka köra FÖR fort blir det nog en rätt duktig kaka.
det gjorde ju jag på licenstagningen 2005, hade då haft min 4+6 i 2 veckor ca hade runt 160 i infarten, fegade och gjorde dundermissen att LÄTTA på gasen, jag landade/stannade baklänges borta i kvarnkrrvan, hela röven full med leca och en erfarenhet rikare, tror weiko( volvo suger) har bilder på det...
posta gärna
Äger:
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget: *projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour *dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906 Filmstjärnan
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
vart var johnson förresten? jag ville ju snacka koja!
Namnlappar tack!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
tack jaacob, najs att höra, så att säga, men jag var bitr. banchef på ring knutstorp nu under STCC-helgen, och kunde därför inte medverka...
hade inte lady i ordning då heller, men troligtvis till Anderstorp... då smäller det!
Äger:
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget: *projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour *dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906 Filmstjärnan
SNILLET wrote:De som e så roligt att hålla det som bilen klarar under bron
Men det är ju lite spännande när man varv efter varv testar hur hög ingångsfart man kan ha innan man stämplar fullt och drar in under bron.
Skulle men råka köra FÖR fort blir det nog en rätt duktig kaka.
Det måste till lite jävlar i anna för att våga hålla fullt, beroende på vilken fart kontra fäste man har, men helt klart en upplevelse första ggr.
På lugna timmen körde jag runt svärfar, bak däcken hade inte riktigt kommit upp i temp till första flygande så då var vi väldigt långt upp på kurbsen efter bron, men han bara skratta
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
Quote: ur clarres bilbyggar tråd, då jag inte tyckte detta passa där.
R-Gubbe wrote:
Peder_306 wrote:Bara jag som tycker imprezan gjorde fel kurvan innan rakan?
Nej för det tycker jag också. Det var som man brukar säga på det berömda. Hade jag inte mer eller mindre tvärnitat så hade det smällt.
Alltså jag tycker helt klart att man ska ha bättre uppsikt när man är ute på bana och åker, men vad kan man begära utav nån som kanske är ute första gången och kör?
Kör man nybörjar heaten så måste man ha super koll, dom runt omkring en har inte alls den koll man tror.
Som tur var i detta fall så hade clarre små koll på att han kanske inte hade uppmärksamma honom.
Utvärdering, stick inte in näsan om man inte dubbelkollat den man har framför
Jag brukar köra på dom rutinerade även om jag kanske inte har kört banan innan, dels mindre bilar + att det faktist är fler rutinerade folk på banan.
Team_Hink_Racing wrote:Quote: ur clarres bilbyggar tråd, då jag inte tyckte detta passa där.
R-Gubbe wrote:
Nej för det tycker jag också. Det var som man brukar säga på det berömda. Hade jag inte mer eller mindre tvärnitat så hade det smällt.
Alltså jag tycker helt klart att man ska ha bättre uppsikt när man är ute på bana och åker, men vad kan man begära utav nån som kanske är ute första gången och kör? Kör man nybörjar heaten så måste man ha super koll, dom runt omkring en har inte alls den koll man tror. Som tur var i detta fall så hade clarre små koll på att han kanske inte hade uppmärksamma honom. Utvärdering, stick inte in näsan om man inte dubbelkollat den man har framför
Jag brukar köra på dom rutinerade även om jag kanske inte har kört banan innan, dels mindre bilar + att det faktist är fler rutinerade folk på banan.
Jag missade nästan dig en gång just innan kvarnen , men du kom ikapp i riktigt snabbt och jag höll undan för bilar snett till vänster om mig när något silvrigt bokstavligen FLÖG förbi till höger . Ibland skulle man nästan behöva en liten kamera bakåt och en skärm ovanpå instrumentbrädan , backspegeln sitter för långt upp
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Team_Hink_Racing wrote:Quote: ur clarres bilbyggar tråd, då jag inte tyckte detta passa där.
R-Gubbe wrote:
Alltså jag tycker helt klart att man ska ha bättre uppsikt när man är ute på bana och åker, men vad kan man begära utav nån som kanske är ute första gången och kör? Kör man nybörjar heaten så måste man ha super koll, dom runt omkring en har inte alls den koll man tror. Som tur var i detta fall så hade clarre små koll på att han kanske inte hade uppmärksamma honom. Utvärdering, stick inte in näsan om man inte dubbelkollat den man har framför
Jag missade nästan dig en gång just innan kvarnen , men du kom ikapp i riktigt snabbt och jag höll undan för bilar snett till vänster om mig när något silvrigt bokstavligen FLÖG förbi till höger . Ibland skulle man nästan behöva en liten kamera bakåt och en skärm ovanpå instrumentbrädan , backspegeln sitter för långt upp
Man (jag iaf) ser på banan rätt så lätt vilken bil eller vem som kör så då vet man lite hur fort det går osv.
När jag körde om dig hade jag i beräkningen att du kanske inte höll 190km/h Tyckte det var Jesper lid som jag körde om på yttern tillbaks efter bron då jag såg det på den röda stolen, han hoppades jag att han hade koll bakåt Så jag iaf brukar känna lite på er, Hondorna tex dom vet jag att dom inte går att köra om
Nä, höger hastighet än sådär 130-140 efter bron kan man glömma med min lille..., men då har den börjat kasa rätt så bra, ville inte utmana ödet för mycket heller iomed att 106:an skall säljas så snart S16:en börjar komma till sig å bli bil också .
Trevligt å ha nåt å sälja typ.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.