Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Mappa orginal boxen är rätt smidigt om det är löstagbart chip, Fast du måste ta loss chippet och ha en sådan pryl du kopplar till datorn som du kan sätta chippet i.
Jag länkade någonstanns vad dom olika koderna i chipet var för något och hur du ska ändra.
Bränsle, Tändkurva, Varvstopp mm
Mangie wrote:jag tror Stjärnkvist racing bara sysslar med chip. Är osäker på de finns kvar, går inte hitta deras webshop.
Mmm, stjärnqvist chippade för d mesta.
Dock sammarbetade han med Autotech å Speedparts som kunnde mappa på rullar.
Vet inte heller hur d ligger till i dagsläget...
Mangie wrote:jag tror Stjärnkvist racing bara sysslar med chip. Är osäker på de finns kvar, går inte hitta deras webshop.
Mmm, stjärnqvist chippade för d mesta. Dock sammarbetade han med Autotech å Speedparts som kunnde mappa på rullar. Vet inte heller hur d ligger till i dagsläget...
hehe i Uddevalla har jag redan varit en gång... det gick en del bensin fram o tillbax, i min bil sitter stjärnqvist chippet... tog 2.45h suck och støn :/