ReD DeviL wrote:Vad mer behöver du göra då för att det ska bli schyst?
aldrig satt in ett luftfilter själv än, tänkte göra det nu snart men såg att ett kit kostar över 2000:- så det e ju billigare att bara köpa ett filter och sätta dit... Ere det du har gjort? sedan lagt filter i luftburken?
Hur mycket kostade filtret?
Wobert och jag ska göra en liknande lösning på våra bilar, så jag kan svara. Det blir ganska så varmt runt fltret på 206an så att vad vi ska göra är att leda ner filret i origianlboxen och ha något slags lock på det, behöver inte vara jättetätt runt om men det ska skärma av mer, tätt mot motorn är bra tror jag. Sen ser vi till att ta bort luftsnorkeln som på bilen suger luft från bakom skärmen, vilket inte är 100% i sug väg sett tycker jag.
Istället tar vi ett rör som går från bakom dimljuset, eller någon annanstans där det verkar svalt och när till filtret. Sen sätter vi fast andra änden av röret på anslutning på filterboxen(nertill alltså).
Resultatet som vi strävar efter är att motorn får sval luft från bakom dimljuset, det är skyddat från värme och skit som stänker ner om man har det som wobert har nu.
Dalhems har lösa filter, inte bara "paket". Dom där paketen är dessutom inte nödvändigtvis bra...