Får inte igång bilen!
Får inte igång bilen!
Jag skrev igår om att jag inte hade nån gas! de är nu fixat va en länk som hade hoppat ur bara..
men jag får fortfarande inte igång bilen.. ingen ström till bilen fast batteriet ska va okej!
måste larmet va igång på bilen för att jag ska kunna få nån ström ? för just nu är de urkopplat för att de skriker direkt när jag kopplar in de igen..
nån som vet va jag har för fel ? alltså de klickar inte enns från startmotorn kan inte enns flippa fronten i bilen just nu.. de är bara helt stendött......
vill oxå passa på att tacka för den här sidan och alla människor som sitter här.. och försöker hjälpa varandra!!
men jag får fortfarande inte igång bilen.. ingen ström till bilen fast batteriet ska va okej!
måste larmet va igång på bilen för att jag ska kunna få nån ström ? för just nu är de urkopplat för att de skriker direkt när jag kopplar in de igen..
nån som vet va jag har för fel ? alltså de klickar inte enns från startmotorn kan inte enns flippa fronten i bilen just nu.. de är bara helt stendött......
vill oxå passa på att tacka för den här sidan och alla människor som sitter här.. och försöker hjälpa varandra!!
Körde förut 306 RC Edition.
alltså alla varningsgrejer ploppar upp.. fast sen händer de inget.. stendött.. ska kolla en säkring för larm och stereo nu om den har gått.. för jag har en känsla av att larmet måste va igång för att ja ska kunna starta bilen.. fader kolla på batteriet o så.. han sa att de va inte där felet va!
litar på honom efter som han är hajj som f*n på bilar.. men han vet dock inte felet som är nu..
litar på honom efter som han är hajj som f*n på bilar.. men han vet dock inte felet som är nu..
- Richard Gustavsson
Funkar typ fläkt, torkare?
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
- Richard Gustavsson
Att inte blinkers funkar är för att larmet är aktiverat.
Har du en liten knapp brevid täningslåset som serut som ljudvågor. om du har det.
Vridpå tändningen och tryckin knappen, larmet ska nu bli avstängt.
Prova om motorn startar
Har du en liten knapp brevid täningslåset som serut som ljudvågor. om du har det.
Vridpå tändningen och tryckin knappen, larmet ska nu bli avstängt.
Prova om motorn startar
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
okej för larmknappen lyser helatiden och jag kan inte få bort de..
inte enns med den där vågknappen.. vet i f*n va de är.. som sagt larmet är avslaget underhuven för att jag inte kan stänga av de på nått annat sätt.. och batteriet verkar vara helt dött enligt mig.. efter som fläkten går tyngre o tyngre känns de som..
inte enns med den där vågknappen.. vet i f*n va de är.. som sagt larmet är avslaget underhuven för att jag inte kan stänga av de på nått annat sätt.. och batteriet verkar vara helt dött enligt mig.. efter som fläkten går tyngre o tyngre känns de som..
Det enda den brytaren gör är att stänga av sirenen larmet fungerar som vanligt. Så som Richard skrev så är ditt larm aktiverat. Notera att om larmet tjuter som f*n är det inget tecken på att batteriet är ok eftersom larmet går på ett backupbatteri.
Prova att ladda batteriet och prova igen efter en stund. Prova även att larma av med nyckeln.
Prova att ladda batteriet och prova igen efter en stund. Prova även att larma av med nyckeln.
kan inte styra larmet för 5 öre då jag vridit av de underhuven.. mystiskt men sant.. kan inte larma bilen lr larma av den.. för när jag råkat slita ut batteriet så tjuter bilen som f*n tills jag vridit av larmet.. fast nu kan jag inte vrida tebax de.. börjar tjuta direkt och kan inte få tyst på de på nån annat sätt än att stänga av det igen..
- Richard Gustavsson
Funkar det inte att göra som jag skrev tidigare, när larmet tjuter alltså.
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
- Mr mohave man...
- Stefan_306S16
Om larmet gått så tror jag inte du kan starta bilen förrän du avaktiverat larmet - men jag är inte hundra. Har dock för mig att jag hade någon sådan upplevelse med min S16 för ett bra tag sen.
Under motorhuven så sitter det en avstängning för larmet som du måste ha en specialnyckel till. Där kan du stänga av larmet.
Om larmet aktiverats så måste du, som andra också sagt, vrida om tändningsnyckeln till första steget och trycka på knappen under nyckeln. (står i instruktionsboken också)
Ett sätt att märka om larmet är påslaget eller ej är att ta bort pluskabeln från batteriet. Tjuter det är det aktiverat - annars inte. Det går dock, trots att det "officiellt" är avaktiverat att larma på bilen (hur f-n det nu går till).
/stefan
Under motorhuven så sitter det en avstängning för larmet som du måste ha en specialnyckel till. Där kan du stänga av larmet.
Om larmet aktiverats så måste du, som andra också sagt, vrida om tändningsnyckeln till första steget och trycka på knappen under nyckeln. (står i instruktionsboken också)
Ett sätt att märka om larmet är påslaget eller ej är att ta bort pluskabeln från batteriet. Tjuter det är det aktiverat - annars inte. Det går dock, trots att det "officiellt" är avaktiverat att larma på bilen (hur f-n det nu går till).
/stefan
bilen är nu lagad och fixad.. tackar alla som har försökt o hjälpa till..
det va ett extremet lätt fel.. men ett mycket sjukt sådan.. batteriras.. ett ras utan några som helst varningar.. måste vart en cell som gått.. men som sagt fixa.. köpte nytt batteri sen funka den som en klocka igen :)
det va ett extremet lätt fel.. men ett mycket sjukt sådan.. batteriras.. ett ras utan några som helst varningar.. måste vart en cell som gått.. men som sagt fixa.. köpte nytt batteri sen funka den som en klocka igen :)
- Stefan_306S16