jaz topp på J1 block = etanol
jaz topp på J1 block = etanol
Tänkte slänga en topp från ett Jaz block på mitt j1 block, slänga på ¨300cc spridare, ny topplockspackning och köra på etanol
någonting jag bör tänka på? tänkte ta bort original BTR o slänga på en Kina kopia istället. vad tror ni?
någonting jag bör tänka på? tänkte ta bort original BTR o slänga på en Kina kopia istället. vad tror ni?
205 GTI - Rullande projekt
Kör du med JAZ sprutet så skulle jag tro att det bara är att tuffa på.
Annars är J4Z botten med JAZ topp ett hett tips för det du vill göra
De som skruvat med bägge får gärna uppdatera om de bli nå knas med kamremspännaren i den kombinationen.... resten funkar.
Annars är J4Z botten med JAZ topp ett hett tips för det du vill göra
De som skruvat med bägge får gärna uppdatera om de bli nå knas med kamremspännaren i den kombinationen.... resten funkar.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
jag vet att Ivar satte ihop en sån motor, med jaz-topp på j1-botten. borde finnas lite info om man söker
annars är ju, som jag som vanligt brukar tipsa om, gtidrivers ett hett tips att kolla upp. finns nog inte mycket som inte är provat och skrivet om där!
annars är ju, som jag som vanligt brukar tipsa om, gtidrivers ett hett tips att kolla upp. finns nog inte mycket som inte är provat och skrivet om där!
205 16v -90
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
datapata wrote:jag vet att Ivar satte ihop en sån motor, med jaz-topp på j1-botten. borde finnas lite info om man söker![]()
JO, det mesta om E85, är inte skrivet om alltså.
Hans Hellström
SNILLET wrote:datapata wrote:jag vet att Ivar satte ihop en sån motor, med jaz-topp på j1-botten. borde finnas lite info om man söker![]()
JO, det mesta om E85, är inte skrivet om alltså.
det har du rätt i. men högkompade motorer är det gått om ändå, och vilka kombinationer som passar, och vad som kan behöva göras
205 16v -90
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
SNILLET wrote:Annars är J4Z botten med JAZ topp ett hett tips för det du vill göra![]()
Där har vi en bra kombo!
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Bara fördel att du har Jetronic, då kan du nämligen justera tändningen genom att vrida fördelaren. När jag byggde en J1/JAZ-motor fick jag väldigt vass tändning och kunde bara köra på 98 oktan eller ännu hellre V-Power. Spikade illa på 95 oktan!
Ivar Sveninge
Citroën Xantia 1.8 16V -97
Vauxhall VX220 Turbo -03
Konverteringsexpert 205 Mi16 och nu även 2.0T
Citroën Xantia 1.8 16V -97
Vauxhall VX220 Turbo -03
Konverteringsexpert 205 Mi16 och nu även 2.0T
IvarS wrote:Bara fördel att du har Jetronic, då kan du nämligen justera tändningen genom att vrida fördelaren. När jag byggde en J1/JAZ-motor fick jag väldigt vass tändning och kunde bara köra på 98 oktan eller ännu hellre V-Power. Spikade illa på 95 oktan!
Går ju finfint att bulta på "fördelarstyrd" tändning på en motor med motronic också förvisso, och strunta i motronictändningen.
80hk TU3M fördelaren är finfin att använda, den har en lugn fin kurva.
inte 75hk alltså.... finns det också, utan 80hk, vissa 205/309 samt BX14 och AX GT.
Hans Hellström
Bosch 9186060 390 cc/3 bar, 12 ohm
tar nog bort original btr och kör en kina kopia, ställer trycket efter original lamda.
NTC motstånd (när jag hittar rätt kabel)
det blir min första setup, sedan slänger jag på toppen från 309:an (när jag renoverat den) och kör med original topplockspackning till 309:an, 205:ans tändsystem.
då blir det "hög kompade kombon", vad kan jag förvänta mig för karaktär? självklart på E85.
Är lite orolig att spridarna är för stora?
tar nog bort original btr och kör en kina kopia, ställer trycket efter original lamda.
NTC motstånd (när jag hittar rätt kabel)
det blir min första setup, sedan slänger jag på toppen från 309:an (när jag renoverat den) och kör med original topplockspackning till 309:an, 205:ans tändsystem.
då blir det "hög kompade kombon", vad kan jag förvänta mig för karaktär? självklart på E85.
Är lite orolig att spridarna är för stora?
f3ff3 wrote:Bosch 9186060
Vad är det för konstigt spridarnummer?
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
http://forums.swedespeed.com/zerothread?id=126211
sådana.
det står så här på de jag har:9186060 280155830 ljusblåa och kommer från en volvo tydligen. Lite stora kanske?
sådana.
det står så här på de jag har:9186060 280155830 ljusblåa och kommer från en volvo tydligen. Lite stora kanske?
f3ff3 wrote:http://forums.swedespeed.com/zerothread?id=126211
sådana.
Det är det andra numret du skriver som man brukar referera till
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91