Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
har tänkt köpa lite delar till min peugeot 206 gti 2002 från www.europerformance.co.uk , undrar hur känslig luftmassemätaren i 206:an är mot olja o framförallt sportluftfilter , tänkte köpa k&N sportluftfilter från typhoon serien , ligger väl på ca 2500 kr ,
nån som köpt därifrån ? och framför allt hur beter sig motorn o mätaren mot luftfiltret? nån som har haft problem när ni installerat sådant?
Du kan utan problem montera öppet filter på GTIn, har inte hört om någon som haft problem med det, mig inkluderat(inoljat).
Hur den reagerar? Du får ett annat ljud men mer än så ska du inte räkna med, den blir inget effektmonster av det
jag skulle aldrig i H-vete betala 2500 spänn för ett öppet filter! gör ju inget annat än att det låter mer om motorn. varför är det så dyrt? jag har givit max 500 spänn för ett filter, och det är ändå hos sellholm
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...