Radiokod 306

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
discharged

Radiokod 306

Post by discharged »

Hejsan fick inte med någon radiokod med bilen och nu står stereon och skriker efter en, har kollat med en peugeothandlare som sökte i deras register och där är det tomt för radiokoden, kan man "hacka" det på något sätt?
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Kollat med föregående ägare ?

Inte nedskrivet i manualen eller liknande någonstans ?
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
ORNE66

Post by ORNE66 »

Hej

Be dom kolla i serviceboxen efter koden om dom inte gjort det redan.
discharged

Post by discharged »

föregående ägare var inte helt ärlig när vi köpte bilen för lite drygt en vecka sedan, och går nu inte att nå... se http://www.peugeot-sport-club.com/forum/viewtopic.php?t=71506 han påstog att ett däck hade pumpats för hårt och därför gått sönder, när sanningen var att bakaxeln var slut och därför lutade däcket så mycket att det skavde mot hjulhuset... som jag märkte när jag hade satt på det nyinköpta däcket dagen efter... tyckte det lutade lite men antog att det var pga att det satt ett reservhjul på, är ingen bilmek så jag visste inte bättre. Men nog med gnäll... Problemen är fixade och ny axel är på plats, nu ska jag lufta bromsar och sätta tillbaka ljuddämpare och lite sånt imorgon sen är det bara att tuta och köra! så åter till topic.

Radiokoden ska ha kommit på ett separat papper men det finns inget sådant med bilen, tänkte jag skulle ringa en kille på Peugeot i sverige som jag blev tipsad av från en peugeotverkstad. men jag antar att han inte är så pigg på att berätta hur man kan hacka de där spelarna, om man nu kan det...
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

Det är en orginalspelare antar ajg? brukar finnas koder på nätet... om det är en märkesstereo. Annars skad e finnas universalkoder på peugeotverkstäder. Jag har plockat till min -02 renault när den tappade. hos renault.
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
ORNE66

Post by ORNE66 »

skicka ditt reg nr på pm så kan jag kolla om jag får fram någon kod i morgon
discharged

Post by discharged »

ORNE66 wrote:Hej

Be dom kolla i serviceboxen efter koden om dom inte gjort det redan.

Jag gjorde en snabb googling på servicebox peugeot och det låter som ett webgränssnitt... isf var det nog det killen som var på peugeotverkstan kollade, han sa att han kollade 2 system, i det ena fick han felmeddelande no match och i det andra så var fältet tomt.
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

Pma regnr så kanske han kan fixa det.... annars googla upp tillverkaren på nätet. vem är det som tillverkat stereon? blaupunkt tex. finns det ett gäng "crackare" på nätet för.
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
discharged

Post by discharged »

Jaaacob wrote:Pma regnr så kanske han kan fixa det.... annars googla upp tillverkaren på nätet. vem är det som tillverkat stereon? blaupunkt tex. finns det ett gäng "crackare" på nätet för.

Jag vet faktiskt inte :oops:

jag måste erkänna att jag inte ens försökt ta loss den än, jag har fokuserat helt på bakaxeln än så länge. :evil:
discharged

Post by discharged »

Måste bara inflika att med den strålande hjälp jag har fått här i forumet så är jag nästan sugen på att köpa en peugeot som nästa bil till mej själv :lol: verkar finnas väldigt mycket kompetens och väldigt många vänliga själar!
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

Det finns sjukt mycket kompetens här... fixa medlemskap med så ska du se att det blommar ännu mer =)

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Det jag menade innan med nedskrivet i böcker, är att sådant där ofta kan vara nedskrivet för hand på nån pärm eller i nåt anteckningsavsnitt i manualen/serviceboken eller lite varsomhelst.

Sett det många många gånger i samband med bilar som har antingen kodpanel till själva bilen, eller till stereo eller annat.
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
discharged

Post by discharged »

SNILLET wrote:Det jag menade innan med nedskrivet i böcker, är att sådant där ofta kan vara nedskrivet för hand på nån pärm eller i nåt anteckningsavsnitt i manualen/serviceboken eller lite varsomhelst.

Sett det många många gånger i samband med bilar som har antingen kodpanel till själva bilen, eller till stereo eller annat.

jag och flickvännen har båda bläddrat igenom alla papper som kom med bilen, hittar ingenting.
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

Är bilen svensksåld ska koden finnas.

Det var svaret jag fick till min 406a iallfall med samma problem.
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
discharged

Post by discharged »

Peter Igelhammar wrote:Är bilen svensksåld ska koden finnas.

Det var svaret jag fick till min 406a iallfall med samma problem.

ja bilen är svensksåld, men den saknas ändå, verkar det som...ORNE66 har inte heller lyckats få fram någon kod till den. :cry:
discharged

Post by discharged »

verkar var kört, jag la upp en tråd i köpes för att hitta en ny istället...

///Martin T
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

discharged wrote:verkar var kört, jag la upp en tråd i köpes för att hitta en ny istället...

///Martin T

Plocka ut stereon och kolla vad det står :)

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Post Reply