Radiokod 306
-
discharged
Radiokod 306
Hejsan fick inte med någon radiokod med bilen och nu står stereon och skriker efter en, har kollat med en peugeothandlare som sökte i deras register och där är det tomt för radiokoden, kan man "hacka" det på något sätt?
-
discharged
föregående ägare var inte helt ärlig när vi köpte bilen för lite drygt en vecka sedan, och går nu inte att nå... se http://www.peugeot-sport-club.com/forum/viewtopic.php?t=71506 han påstog att ett däck hade pumpats för hårt och därför gått sönder, när sanningen var att bakaxeln var slut och därför lutade däcket så mycket att det skavde mot hjulhuset... som jag märkte när jag hade satt på det nyinköpta däcket dagen efter... tyckte det lutade lite men antog att det var pga att det satt ett reservhjul på, är ingen bilmek så jag visste inte bättre. Men nog med gnäll... Problemen är fixade och ny axel är på plats, nu ska jag lufta bromsar och sätta tillbaka ljuddämpare och lite sånt imorgon sen är det bara att tuta och köra! så åter till topic.
Radiokoden ska ha kommit på ett separat papper men det finns inget sådant med bilen, tänkte jag skulle ringa en kille på Peugeot i sverige som jag blev tipsad av från en peugeotverkstad. men jag antar att han inte är så pigg på att berätta hur man kan hacka de där spelarna, om man nu kan det...
Radiokoden ska ha kommit på ett separat papper men det finns inget sådant med bilen, tänkte jag skulle ringa en kille på Peugeot i sverige som jag blev tipsad av från en peugeotverkstad. men jag antar att han inte är så pigg på att berätta hur man kan hacka de där spelarna, om man nu kan det...
Det är en orginalspelare antar ajg? brukar finnas koder på nätet... om det är en märkesstereo. Annars skad e finnas universalkoder på peugeotverkstäder. Jag har plockat till min -02 renault när den tappade. hos renault.
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
-
discharged
ORNE66 wrote:Hej
Be dom kolla i serviceboxen efter koden om dom inte gjort det redan.
Jag gjorde en snabb googling på servicebox peugeot och det låter som ett webgränssnitt... isf var det nog det killen som var på peugeotverkstan kollade, han sa att han kollade 2 system, i det ena fick han felmeddelande no match och i det andra så var fältet tomt.
Pma regnr så kanske han kan fixa det.... annars googla upp tillverkaren på nätet. vem är det som tillverkat stereon? blaupunkt tex. finns det ett gäng "crackare" på nätet för.
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
-
discharged
Jaaacob wrote:Pma regnr så kanske han kan fixa det.... annars googla upp tillverkaren på nätet. vem är det som tillverkat stereon? blaupunkt tex. finns det ett gäng "crackare" på nätet för.
Jag vet faktiskt inte
jag måste erkänna att jag inte ens försökt ta loss den än, jag har fokuserat helt på bakaxeln än så länge.
-
discharged
Det finns sjukt mycket kompetens här... fixa medlemskap med så ska du se att det blommar ännu mer =)
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Det jag menade innan med nedskrivet i böcker, är att sådant där ofta kan vara nedskrivet för hand på nån pärm eller i nåt anteckningsavsnitt i manualen/serviceboken eller lite varsomhelst.
Sett det många många gånger i samband med bilar som har antingen kodpanel till själva bilen, eller till stereo eller annat.
Sett det många många gånger i samband med bilar som har antingen kodpanel till själva bilen, eller till stereo eller annat.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
-
discharged
SNILLET wrote:Det jag menade innan med nedskrivet i böcker, är att sådant där ofta kan vara nedskrivet för hand på nån pärm eller i nåt anteckningsavsnitt i manualen/serviceboken eller lite varsomhelst.
jag och flickvännen har båda bläddrat igenom alla papper som kom med bilen, hittar ingenting.
- Peter Igelhammar
- Crew

Är bilen svensksåld ska koden finnas.
Det var svaret jag fick till min 406a iallfall med samma problem.
Det var svaret jag fick till min 406a iallfall med samma problem.
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
-
discharged
-
discharged
discharged wrote:verkar var kört, jag la upp en tråd i köpes för att hitta en ny istället...
///Martin T
Plocka ut stereon och kolla vad det står
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...