Grövre krängare och torsionstavar

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Post Reply
Teimurlang
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Grövre krängare och torsionstavar

Post by Teimurlang »

Var köpa?
Och vilken/vilka grovlekar.

Fram sitter det 600 lbs/in fjädrar.
R-Gubbe
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by R-Gubbe »

Till vilken bil? Kolla annars groupbuy på 205GTIDrivers forumet så finns det en del som säljer.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
205mi16

Post by 205mi16 »

R-Gubbe wrote:Till vilken bil? Kolla annars groupbuy på 205GTIDrivers forumet så finns det en del som säljer.

skulle gissa att det är till hans 205a?
205 gti -91 w.sr. nuvarande projekt =)
audi a4 1,8t brukskombi...
vw 1302s sommarglidare =)
volvo 360 -87 vinterbil som alltid retar någon;)
205 gti-87 såld
205cti-mi16 såld
volvo s40 e85 såld
saab 2,3t-s såld

stcc-mekaniker.
Teimurlang
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Teimurlang »

Just det vilken bil? Snacka om disträ!
Stämmer, till min 205:a.
datapata
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by datapata »

finns på ebay också, men enligt ABmotorsport är det tveksam kvalité på dem. ändå värt att testa tycker jag för de är inte alls dyra.
jag har en bakvagn ligger byggd och renoverad 04? som inte gått långt sen dess, med 24mm stavar och 25 mm krängare. fast jag är dyr om jag ska sälja :wink:

Edit:
http://cgi.ebay.co.uk/Torsion-Bars-Anti ... 19b9405740

som sagt okänd kvalité på dessa enligt ABmotorsport men kan ju vara värt att testa tycker jag, jag kommer nog göra det tids nog
205 16v -90
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
munne

Post by munne »

Det kommer att poppa upp ett alternativ från öst:)
PSC's private surgeon:)
Teimurlang
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Teimurlang »

Har hittat krängare på spoox (stavas det så?) finns det fler ställen.

Är inte riktigt intresserad av en helhetslösning Datapata, men om du vill ge bort den :roll: . Nä... allvarligt om du är intresserad att sälja krängare och stavar ge mig ett bud.

Tänkte på dem på ebay. Vad innebär sämre kvalitet? Inte samma styvhet?
datapata
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by datapata »

Teimurlang wrote:Har hittat krängare på spoox (stavas det så?) finns det fler ställen.

Är inte riktigt intresserad av en helhetslösning Datapata, men om du vill ge bort den :roll: . Nä... allvarligt om du är intresserad att sälja krängare och stavar ge mig ett bud.

Tänkte på dem på ebay. Vad innebär sämre kvalitet? Inte samma styvhet?

haha, min axel kommer om den ska säljas vara komplett, tappar ju värdet för en fräch axel annars, men jag har inget hopp om det, bättre att nyttja den själv.

de på ebay var det bara ABmotorsport som kallade att de inte höll samma standard i mail till mig, vad det innebär vet jag inte. de duger säkert åt en svensson skule jag tro, men kanske inte håller spänsten så länge om den sitter på tävlingsbil? vad vet jag. tillräckligt billiga för att testa ju
205 16v -90
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
Joakim Enoksson
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Joakim Enoksson »

datapata: Den bakaxeln som du har är 309 och ingen skruv är som original. det mesta grövre. men det vet du nog. Peugeot sport-dämpåare sitter på den oxå....
Det är grymt skick på axeln.

tror jag köpte den för 2000kr vilket var skamligt pris. Du bör få närmare 5papp eller mer.
Briby
Crew
Crew

Post by Briby »

Robert Briby - Peugeot Sport Club | CREW Sekreterare

Tack till: Kewlar & Carbon
datapata
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by datapata »

Joakim Enoksson wrote:datapata: Den bakaxeln som du har är 309 och ingen skruv är som original. det mesta grövre. men det vet du nog. Peugeot sport-dämpåare sitter på den oxå....
Det är grymt skick på axeln.

tror jag köpte den för 2000kr vilket var skamligt pris. Du bör få närmare 5papp eller mer.

jag är fullt medveten om vad det är, därför jag inte sålt dent fast jag fått erbjudanden. sato fick dryga 4k för en orginal renoverad axel, så jag vet vad den är värd :)
205 16v -90
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
Teimurlang
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Teimurlang »

What!!!?? Out of topic i min egen tråd, men 4k för en renoverad "standard bakaxel"??
Vi kan byta Datapata du får min renoverade standard historia+ ekonomiskt tillägg och jag får din. Jag är helt ointresserad av dämpare, ok och skivor. På det sättet slipper du huvudbry hur du ska matcha framvagnen (läs annan tråd). :D Just trying to help :lol:

Väntar fortfarande på förslag från öst...
datapata
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by datapata »

Teimurlang wrote:What!!!?? Out of topic i min egen tråd, men 4k för en renoverad "standard bakaxel"??
Vi kan byta Datapata du får min renoverade standard historia+ ekonomiskt tillägg och jag får din. Jag är helt ointresserad av dämpare, ok och skivor. På det sättet slipper du huvudbry hur du ska matcha framvagnen (läs annan tråd). :D Just trying to help :lol:

Väntar fortfarande på förslag från öst...

tack för omtanken :lol:
min axel är ju special så den är som sagt dyr om den ska säljas, dyrare än vad de flesta vill betala antagligen :wink: att renovera en axel är ju inte billigt, och jag kan förstå att man vill betala 4k för att slippa hålla på klabba själv, + att närmaste 10 åren blir med felfri bakvagn :) ser man det så är 4k billigt!

munnes stavar blir nog helt ok, men jag skule tro att det kan dröja en stund innan till innan de är klara

Edit. beställ annars de från ebay jag länkade till om du inte har tid att vänta på munne, de är ju grymt billiga mot vad jag sett förut. fråga Pär vad han gav för sina... jag kommer nog prova de, eller munnes om de blir av, när jag ska renovera min andra bakvagn som är slut :)
205 16v -90
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
munne

Post by munne »

Fick jag till axlar till T16 ska nog detta gå att fixa, det ligger alla möjliga axlar i garaget i Polen allt från vanlig 205GTI till 309GTI16V och jag har bett en vän ta tag i ämnet vilken jag vet att han kommer göra, då han är en riktig entusiast i R-Gubbes rang:)
Team_Hink_Racing
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Team_Hink_Racing »

munne wrote:Fick jag till axlar till T16 ska nog detta gå att fixa, det ligger alla möjliga axlar i garaget i Polen allt från vanlig 205GTI till 309GTI16V och jag har bett en vän ta tag i ämnet vilken jag vet att han kommer göra, då han är en riktig entusiast i R-Gubbes rang:)

Stavar till 206?
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

datapata wrote: .... fråga Pär vad han gav för sina... ......
Behöver han inte. :) Ca 6500 slutade det på med 25 + 25 mm.

Hur grova de ska vara finns det olika kyrkor för. Det har diskuterats ganska ingående nånstans här på forumet. Sök och bilda dig en egen uppfattning är mitt råd. :wave:

EDIT: Här var det: http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hp?t=66804
EN 14497
Teimurlang
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Teimurlang »

Nå.. Datapata... pm:a mig (så att du inte skrämmer alla andra på forumet :shock: ) vad du är villig att släppa axeln för...
datapata
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by datapata »

Teimurlang wrote:Nå.. Datapata... pm:a mig (så att du inte skrämmer alla andra på forumet :shock: ) vad du är villig att släppa axeln för...

jag har nog skrivit det förut. bara stavarna gick för Pär på 6500 spänn. de pengarna + jobbet att renovera en axel, frächa lager osv så börjar du närma dig ett pris hjag vill ha :wink:
205 16v -90
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
munne

Post by munne »

Tyvärr inte:(

Team_Hink_Racing wrote:
munne wrote:Fick jag till axlar till T16 ska nog detta gå att fixa, det ligger alla möjliga axlar i garaget i Polen allt från vanlig 205GTI till 309GTI16V och jag har bett en vän ta tag i ämnet vilken jag vet att han kommer göra, då han är en riktig entusiast i R-Gubbes rang:)

Stavar till 206?
Post Reply