SNILLET wrote:Mapsensorn är kopplad till insuget, och det är väl intakt ?
Jag har faktiskt ingen aning. Den borde ju vara det eftersom den går att köra "normalt" förutom att när den är kall så kan den vara jobbig att komma iväg med.
Den vacumslangen eller vad det nu var jag pratade om, den suger inte så jag antar att den "inte" spelar så stor roll.
Tänkte jag kunde ladda upp en bild och se hur det går,
Iallafall så går det en vacumslang från grejjen med vit kryss, och slangen hänger bara löst och jag vet inte var den skall sitta, det suger inte ur den när motorn går. Det var vad jag kände.
Sen går det en slang mellan vit kryss och rött kryss, vet heller inte vad det är.
Johan Jatko wrote:Det där är pumpen som förser det variabla insuget med luft. Om den inte funkar som den ska så går inte motorn riktigt som den ska. Kommer inte ihåg exakt hur den fungerar, men kolla här: http://www.peugeot-sport-club.com/mekartips/visa_mekartips.php?id=4
Ok, länken var väldigt intressant. ska plugga innehållet ett tag sen får vi se.
Det jag fortfarande inte får rätt på är var slangen som går ut på baksidan av grejjen med vita krysset, var den skall. hittar inget och nu söker jag alternativt bilder från en lika dan bil 405 mi16 le mans.