Igår när jag var ute och körde så märkte jag att infodisplayens temperatur visade ca 75 grader istället för vad som borde ha varit -5 grader. Denna temperatur steg sedan i takt med vattentempmätaren till 85grader.
När jag sedan körde hem så visade displayen bara "--" istället för en temperatur.
Hur kan detta komma sig? Bilen i fråga är en peuget 406 ST 2,2 Sport -02.
Trasig givare, 200:- för en ny på Peugeot. Sitter i höger backspegel och byts med hjälp av lödkolv, lite tenn och vanliga verktyg på en kvart om du är lite händig.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496
Claes B wrote:Trasig givare, 200:- för en ny på Peugeot. Sitter i höger backspegel och byts med hjälp av lödkolv, lite tenn och vanliga verktyg på en kvart om du är lite händig.
Sitter den på samma ställe på 206?
Ja!
Jahaja, har sett det är nån liten "plupp" i nederkant på spegeln, är det den?
Claes B wrote:Trasig givare, 200:- för en ny på Peugeot. Sitter i höger backspegel och byts med hjälp av lödkolv, lite tenn och vanliga verktyg på en kvart om du är lite händig.
Sitter den på samma ställe på 206?
Ja!
Jahaja, har sett det är nån liten "plupp" i nederkant på spegeln, är det den?