Bil :406 2.0-00
Problem:
Ibland när jag motorbromsar innan tex ett rödljus och sedan frikopplar så faller varvet bara igenom utan att tomgången "tar tag i motorvarvet"
Händer sällan att den totalstannar men jag ser att det är nära flertalet gånger.
Inga bekymmer att starta bilen efter att den har stannat.
Någon som har någon lösning eller idé på vad som kan orsaka detta fenomen?
Patrik
Tomgången tar inte??
Tomgången tar inte??
Åker:406 2,0 -00 samt 306 -00
-
Q Ball Racing
justera stegmotorg
på dom där äldre 406 så finns det en justering som man kan vrida på.
den är för att hålla spjället i ett visst läge på tomgång och även för att avlasta tomgångsmotorn lite.
när motorn börjar bli lite till åren så är grejerna ej så snabba längre och detta är lätt att justera och ska om man har tillgång till peugeots diagnos verktyg så kolla parametermätning och på parametern stegmotor så kommer du se att den parametern står åt hellskotta, så justera ner det värdet tills du får ca 35 steg.
bor i i närheten av ljungby så kom förbi så hjälper jag dig.
den är för att hålla spjället i ett visst läge på tomgång och även för att avlasta tomgångsmotorn lite.
när motorn börjar bli lite till åren så är grejerna ej så snabba längre och detta är lätt att justera och ska om man har tillgång till peugeots diagnos verktyg så kolla parametermätning och på parametern stegmotor så kommer du se att den parametern står åt hellskotta, så justera ner det värdet tills du får ca 35 steg.
bor i i närheten av ljungby så kom förbi så hjälper jag dig.
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.