Porta insug mm
jag tycker fortfarande att det är helt bortkastade pengar med unichip och ommappning när du ändå säger att du ska ha spällhus efter sommaren. är det en seriös fundering och inte bara snack? isf måste du ändå byta motorstyrning helt och då är ditt unichip värdelöst. mao, minst 5k eller vad det kostar med unichip åt skogen.
205 16v -90
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
datapata wrote:jag tycker fortfarande att det är helt bortkastade pengar med unichip och ommappning när du ändå säger att du ska ha spällhus efter sommaren. är det en seriös fundering och inte bara snack? isf måste du ändå byta motorstyrning helt och då är ditt unichip värdelöst. mao, minst 5k eller vad det kostar med unichip åt skogen.
Klart att det bara är snack, jag är 15 år och sitter på ett forum och namedroppar ord jag hört på tv......
5 lax för att ha kul vår/sommar/höst way not ! Köpte Sparcos kolfiber/mocka ratt härom veckan för 8 tuss å bilen går inte fortare men JAG mår bättre
Spiderpig wrote:datapata wrote:jag tycker fortfarande att det är helt bortkastade pengar med unichip och ommappning när du ändå säger att du ska ha spällhus efter sommaren. är det en seriös fundering och inte bara snack? isf måste du ändå byta motorstyrning helt och då är ditt unichip värdelöst. mao, minst 5k eller vad det kostar med unichip åt skogen.
Klart att det bara är snack, jag är 15 år och sitter på ett forum och namedroppar ord jag hört på tv......
5 lax för att ha kul vår/sommar/höst way not ! Köpte Sparcos kolfiber/mocka ratt härom veckan för 8 tuss å bilen går inte fortare men JAG mår bättre
det var inte så jag menade, men det är inte många som har så pass bra ekonomi att man kan göra det. själva boxen osv är ju inte värt så mycket när man tar bort det, då det ändå kräver ny mappning osv för att sättas på en ny bil.
dessutom, om du tycker det är värt 5k för att ha lite kul fram till sommaren när du ändå måste köpa nytt sprut, varför inte göra det på en gång? garanterar att du får mer effekt av det också, då du kan kasta lmm åt h-vete. det behöver inte ens kosta dig speciellt många kronor mer beroende på vilket sprut du väljer.
som ganska långvarig användare av det här forumet har man nog sett hundratals med samma mål som du har, men knappt nån som kommit i mål, så det är klart man undrar. men köp ett bra sprut på en gång när du har råd, bara onödigt med unichip då ju
205 16v -90
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
Spiderpig wrote:Tyvärr blev det en orginalkoppling. Den enda roligare kopplingen som gick å få fram snabbt låg på över 8k. Får bli en OMP sen
OMP
...ska du inte toktrimma tror ja att org.kopplingen räcker en stund, annars bara byta till en 215mm.
www.almostracing.se
Pesjå 206 & Pesjå 205 Turbo "Black Pearl" ...å nu även en 406 2,0 16v som familjepulka
Pesjå 206 & Pesjå 205 Turbo "Black Pearl" ...å nu även en 406 2,0 16v som familjepulka
m@s wrote:Spiderpig wrote:Tyvärr blev det en orginalkoppling. Den enda roligare kopplingen som gick å få fram snabbt låg på över 8k. Får bli en OMP sen
OMP...inget vidare bra kopplinigar tycker jag, men billiga iaf.
![]()
...ska du inte toktrimma tror ja att org.kopplingen räcker en stund, annars bara byta till en 215mm.
Helix gör bra grejer, ligger på 4-5k tror jag.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
TheDagger wrote:Helix gör bra grejer
D hoppas ja verkligen!
www.almostracing.se
m@s wrote:TheDagger wrote:Helix gör bra grejer
D hoppas ja verkligen!...går helixkopplingen samma väg tillmötes som OMP så ska ja sluta räjsa å börja med boule... lr schack
Eller börja med jänk och powerglide
Spiderpig wrote:Lätt svänghjul har jag däremot inte hittat i Sverige, nån som vet ?
Rekommenderar dig att kolla engelska sidor, sverige är inte bästa landet att hitta peugeotdelar i
TheDagger wrote:Spiderpig wrote:Lätt svänghjul har jag däremot inte hittat i Sverige, nån som vet ?
Rekommenderar dig att kolla engelska sidor, sverige är inte bästa landet att hitta peugeotdelar iDessutom är pundet rätt lågt nu.
Ok tack. Ska kolla engelska sidor. Hade Fidanza svänghjul på en högvarvig Golf GTImotor tidigare, kul som f*n men lätt å övervarva då den svarade fort som f*n
min gamla pärla
det är ju min gamla bil vi pratar om ju!
Jag byggde den för en 3 -4 år sedan, den hade då gått 14500mil ungefär och jag bytte kopplingen på den också när jag byggde motorn så det är en valeo orginalkoppling som suttit när som nu gått åt skogen. Det är ju bara 4000mil eller något som bilen gått på den, måste ha gasats en del
Motorn är bra byggd i alla fall, jag satt och putsade på kanalerna i toppen liiite bara på den, sen sitter det som sagt dr.shrick steg 2 kam, supersprint extractorrör, ställbart kamdrev och dubbla ventilfjädrar som kostade skitmycket att köpa (från england). Ventilfjädrarna behövdes för att standrard inte riktigt klarade lyftet på den nya kammen, speciellt inte om man ville varva mycket. Bilen behöver mappas, den gick lite bluddrigt på tomgång om jag inte minns fel. Annars var det en kalasbil, såg att den stod här ute på lidingö idag när jag va uppe i bodal.
Bilen är förövrigt lite sänkt både med fjädrar fram och i torrisionen bak (gjort av killen som hade den innan mig.)
Hör av dig om du undrar något annat, efter den bilen blev det en 205a med Mi16 som jag byggde ny maskin till och sedan en 205a som gått 7000mil och var läskigt fin jag jag körde helt orginal.
Jag byggde den för en 3 -4 år sedan, den hade då gått 14500mil ungefär och jag bytte kopplingen på den också när jag byggde motorn så det är en valeo orginalkoppling som suttit när som nu gått åt skogen. Det är ju bara 4000mil eller något som bilen gått på den, måste ha gasats en del
Motorn är bra byggd i alla fall, jag satt och putsade på kanalerna i toppen liiite bara på den, sen sitter det som sagt dr.shrick steg 2 kam, supersprint extractorrör, ställbart kamdrev och dubbla ventilfjädrar som kostade skitmycket att köpa (från england). Ventilfjädrarna behövdes för att standrard inte riktigt klarade lyftet på den nya kammen, speciellt inte om man ville varva mycket. Bilen behöver mappas, den gick lite bluddrigt på tomgång om jag inte minns fel. Annars var det en kalasbil, såg att den stod här ute på lidingö idag när jag va uppe i bodal.
Bilen är förövrigt lite sänkt både med fjädrar fram och i torrisionen bak (gjort av killen som hade den innan mig.)
Hör av dig om du undrar något annat, efter den bilen blev det en 205a med Mi16 som jag byggde ny maskin till och sedan en 205a som gått 7000mil och var läskigt fin jag jag körde helt orginal.
Tja. Kul å höra lite om pärlan
Jag får garaget imorn så då blir det till å riva lite å fixa den lilla rost som e innan omlackning. Har fått tag på huv, skärmar å baklucka i plast, från England. E där å kollar fotboll en del så då kan man ju ta m sig lite prylar hem. mappas behöver den då den fetdricker sås, typ 1.4 liter milen å inte 0.7 som nån sa till mig.....jag vet var du bor.......
Det va urtrampningslagret som tokrasat så kopplingsarmen klev in snett varpå tryckplattan hamnade i omloppsbana i höjd med Råsunda. Lamellerna va d dock inget fel på.
Det va urtrampningslagret som tokrasat så kopplingsarmen klev in snett varpå tryckplattan hamnade i omloppsbana i höjd med Råsunda. Lamellerna va d dock inget fel på.