Totti wrote:Blinkersen fungerar men den låter inget på min Peugeot 406 -00. Jag har köpt ett nytt relä men kan inte hitta var det ska sitta Nån som vet?
sitter till vänster om ratten. men osäker på vilket av dom det är. mend et är ej reläet som gör det klickade ljudet du hör.
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
Du lär inte hitta något relä heller!
Blinker funktionen styrs av BSI boxen, därför har man ersatt reläljudet vid blinkning med en högtalare som är inbyggd i instrumentavlan.
Felet är alltså i instrumentavlan, och högtalaren finns inte lös att skaffa.
Men fy f*n för nya bilar. Dom bara jäklas med oss mer o mer. Jag blir så matt.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
ala wrote:Du lär inte hitta något relä heller! Blinker funktionen styrs av BSI boxen, därför har man ersatt reläljudet vid blinkning med en högtalare som är inbyggd i instrumentavlan. Felet är alltså i instrumentavlan, och högtalaren finns inte lös att skaffa.
hade verkligen dom första 406 av nya modellen bsi???. är ej så säker på det.
men jag kan ha fel.
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
ala wrote:Du lär inte hitta något relä heller! Blinker funktionen styrs av BSI boxen, därför har man ersatt reläljudet vid blinkning med en högtalare som är inbyggd i instrumentavlan. Felet är alltså i instrumentavlan, och högtalaren finns inte lös att skaffa.
hade verkligen dom första 406 av nya modellen bsi???. är ej så säker på det. men jag kan ha fel.
Inte konstigt att jag inte hittade något då! Jag tog bort instrumenttavlan och såg att lödningarna till högtalaren hade släppt. Så lödde dit dem igen och nu så funkar allt som det ska Tackar så mycket för infon.
Inte konstigt att jag inte hittade något då! Jag tog bort instrumenttavlan och såg att lödningarna till högtalaren hade släppt. Så lödde dit dem igen och nu så funkar allt som det ska Tackar så mycket för infon.