Grymma bromsar...

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Team_Hink_Racing
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Team_Hink_Racing »

SNILLET wrote:Hade inte du såna Hink ?, eller sålde du dem ?

Jag har haft 2 uppsättningar men det sista donerade jag till Clarre( ja billigt iaf) Problemet med dom oken är att du får dom så jävla långt ut från centrum om du inte byter ut original skivan mot nått med mer offset på, vilket jag inte orkade, original Rc funkar bra, bara lite synd att Pfc inte finns men det går ju att ordna.
Kordon
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Kordon »

Team_Hink_Racing wrote:
SNILLET wrote:Hade inte du såna Hink ?, eller sålde du dem ?

Jag har haft 2 uppsättningar men det sista donerade jag till Clarre( ja billigt iaf) Problemet med dom oken är att du får dom så jävla långt ut från centrum om du inte byter ut original skivan mot nått med mer offset på, vilket jag inte orkade, original Rc funkar bra, bara lite synd att Pfc inte finns men det går ju att ordna.

Ett exempel ar ju att det är bland annat det som ställer till det så om man ska ha andra fälgar till Cupan. Är ju bara ET12 plus att det är ingen offset på den bromsskivan.
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996
Crew
Crew

Post by HellMek »

SNILLET wrote: är det vettiga belägg för gatkörning?

Nej. PFC97 är ett renodlat racebelägg.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

På en så lätt bil som 205 funkar enligt mig greenstuff hur bra som helst. Jag håller knappast igen på banan och jag har aldrig upplevt någon faiding öht. Orginalbromsar har jag däremot eldat upp.
I dagsläget kör jag gs fram o biltema bak och är hur nöjd som helst.
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Sliced

Post by Sliced »

Alex wrote:På en så lätt bil som 205 funkar enligt mig greenstuff hur bra som helst. Jag håller knappast igen på banan och jag har aldrig upplevt någon faiding öht. Orginalbromsar har jag däremot eldat upp.
I dagsläget kör jag gs fram o biltema bak och är hur nöjd som helst.

Marginalen är supertight.. jag skrev nånstans tidgare om dom där rallybeläggan från PeugeotSport, Valeo Competition, dom höll över 20 timar rejs.
När dom tog slut, vi fick inte tag på dom längre, började vi köra med Pagids blå och gula, båda höll två rejs, 16 timmar, fast då hade vi gått ner i varvtid med 2-3 skeunder på Sviestad. Vi hittade en uppsättning Valeo Comp som vi kastade in för sista rejset med 1600-spindlar, och tänkte att det inte var nåt problem. Då, med kortare varvtider, höll dom bara 6 timmar på ett 8-timars rejs.
Slutsats:
Håll koll på era varvtider, och för bok över bromsslitage, när det börjar gå fortare, så ni inte hittar lite förvridet metall i oket, som vi gjorde.
/Arne Lindgren
Det som inte brinner, det ruttnar
Den som tar på sig skorna stående, dör stående (Gammalt vikingaordspråk)
Man lever så länge man lär, inte tvärtom.
Jag har varit i handgemäng med en hkp3, och vunnit
Suzis dagbok ändrad 20100111
Post Reply