Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Kommer inte ihåg. Men körde du på Mantorp? I så fall har du förklaringen där.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Du kanske inte kylt av bromsarna tillräckligt? Du har ju sprickor i första bilden... verkar vara lite väl taskigt.
Men annars ser de ju slitagemässigt inte så himla farliga ut på djupet.
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Kolla om färgskiftningen betyder något hos återförsäljaren, kanske står i pappren från greenstuff/yellowstuff.
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
skivorna börjar sjunga på sista valsen. lär nog bara gå denne sommaren också.
jo att dom varit varma vet jag. körde ganska hårt på mantorp men tycker ändå att dom borde hållt bättre. dom ska väl tåla lite hårdare tag än greenstuff
angående att ja satsade på redstuff var att jag trodde de var någorlunda bra grejjor till bra pris. annars hade jag lika gärna gått på ferodo eller pfc eller vad dom hette som hink kör med. men jag tänker ekonomiskt o kör på billigast möjliga
hoppas skiten tål sturup också sen vetefan om ja kör mer banträffar me 306an
Jönsson wrote:betvivlar jag.. kanske lägger av med banträffar
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Jag tror inte att det där är från normal slitage/bankörning. Jag tror du måste haft anliggande broms? Tycker dom ser så varma ut med det där vita så antingen får du sluta vänsterbromsa varvet runt eller kolla alla gliddetaljer
såhär såg de nedre glidpinnarna ut på bägge sidorna, stumma var dom också.. rengjorde och fettade upp.. vore väl f*n om de ska va anliggande broms nu..
snackade med hediis om de igår, kan detta vara anledningen till att jag hade sämre fart på rakan mot honom?
och mot peder på e4'an....
men är beläggen bara att kasta eller går dom o köra med? blir ju duktigt sur om ja måste pynta 900kr TILL på belägg..