Vad är det som surrar/buzzar vid start (407SW)

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
rushen

Vad är det som surrar/buzzar vid start (407SW)

Post by rushen »

När jag ska veva igång min peugeot 407 sw -05 2,2 är det nåt fram i mittdelen av instrumentpanelen som surrar/buzzar i någon sekund när jag vrider på tändningen.

Det låter inte direkt "trasigt", utan kanske mer som nån slags varnings-summer. Nån som vet exakt vad det är och vad det vill säga?
rushen

Post by rushen »

jäsingens.. har lokaliserat detta till CD-spelarn.. och den verkar numera bara vilja funka när den känner för det.. Mjahaja..

Ingen som har någon patentlösning a la spruta in lite siliconspray i cd-inkastet eller nåt...? Blir väl inte billigt att byta stereon.... :/
Q Ball Racing

Post by Q Ball Racing »

rushen wrote:jäsingens.. har lokaliserat detta till CD-spelarn.. och den verkar numera bara vilja funka när den känner för det.. Mjahaja..

Ingen som har någon patentlösning a la spruta in lite siliconspray i cd-inkastet eller nåt...? Blir väl inte billigt att byta stereon.... :/

köp en begagnad och montera och be sen en peugeot verkstad att programera den
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
rushen

Post by rushen »

Funderar på en sån där "USB Box" istället..... nån som har erfarenhet av dem?

Måste bara övertyga frugan om förträffligheten i en sådan också... :roll:
JockeE

Post by JockeE »

Hej!

Du kan alltid koppla in en mp3-spelare till stereon via en adapter som heter 9706.AG. Då får du en kabel med 3,5mm stickpropp i handskfacket. Den blir kopplad på stereons AUX2-ingång så du kan köra volymen via rattkontrollen. Är inte jättesvår att montera, kräver dock programmering av stereon hos Peugeot. Då kanske du lika gärna kan byta stereo.

Behandlas i den här tråden: http://www.peugeot-sport-club.com/forum/viewtopic.php?t=64736&start=0&postdays=0&postorder=asc
Du kan inte misslyckas innan du försökt...

Har ägt 305 GTX-86, 405 Mi16-91, 405 SRi-90, 406 2.0 Hdi-00, 406 2.2 Sport-01, 407 SW 2.0 Hdi-05
Har nu 307 1.6 Hdi-07 och en Skoda Superb Combi 2.0 TDi-11
rushen

Post by rushen »

Tackar för tipset!

Låter ju som ett riktigt smart och prisvärt alternativ. En vanlig usb-sticka kommer ju iofs inte att funka då men jag har ju en lämplig mp3-spelare liggandes.
Post Reply