Inget turbotryck alls. ### LÖST ###
Inget turbotryck alls. ### LÖST ###
Som sagt... Har turbotrycket helt plötsligt fösvunnit?
Bilen går precis som vanligt men turbotrycket har försvunnit.
En morgon på väg till jobbet när jag drog på vid ett rödljus började bilen att hacka och jag släppte genast på gasen. Bilen gick sedan normalt igen men när jag kom ut på motorvägen och drog på började den hacka igen för att sedan tända motorelektronik lampan. Jag släppte på gasen och körde försiktigt, då slocknade lampan igen. Efter det har bilen gått som den skall utan problem tills i går då upptäckte jag att trycket försvunnit på bilen? vad kan detta var tro?
Tacksam för svar.
Mvh
Fredrik
Bilen går precis som vanligt men turbotrycket har försvunnit.
En morgon på väg till jobbet när jag drog på vid ett rödljus började bilen att hacka och jag släppte genast på gasen. Bilen gick sedan normalt igen men när jag kom ut på motorvägen och drog på började den hacka igen för att sedan tända motorelektronik lampan. Jag släppte på gasen och körde försiktigt, då slocknade lampan igen. Efter det har bilen gått som den skall utan problem tills i går då upptäckte jag att trycket försvunnit på bilen? vad kan detta var tro?
Tacksam för svar.
Mvh
Fredrik
Last edited by fiddowich on Thu Jun 03, 2010 15:31, edited 1 time in total.
PEUGEOT 406 SV 2,0t årsmodell 97 manuell låda
Tryckslang som spruckit/släppt? brukar kunna höras då man oftast hör turbon väldigt mycket mer än normalt.
Annars igenkärvad WG som bara släpper förbi avgaserna.
Annars igenkärvad WG som bara släpper förbi avgaserna.
Peugeot 306 GTI -97 Lättviktsprojekt för bankörning
Peugeot 206 1,6 Sport -05 -Pendlarbil
Volkswagen Passat variant 1,8T -97 -Bruksbil #2
Hemsida med träffbilder: LÄNK
Peugeot 206 1,6 Sport -05 -Pendlarbil
Volkswagen Passat variant 1,8T -97 -Bruksbil #2
Hemsida med träffbilder: LÄNK
Ja det kan säkert vara 100 olika saker men eftersom motorlampan lyser så finns det felkoder registrerade så vill du ha rätt svar direkt så är det nog att åka till en verkstad och få felkoderna utlästa.
De kan ju vara så simpelt att det är en vacuumslang eller liknande som har lossnat, har du kollat under huven?
De kan ju vara så simpelt att det är en vacuumslang eller liknande som har lossnat, har du kollat under huven?
206 GTI
Halloj på er..
Har givetvis kollat under huven man vill ju inte framstå som en med tummen mitt i handen ju
kan inte höra något extra från turbon om man säger så.. Har faktiskt inte hört den alls om jag skall vara ärlig.
Lampan för elektroniken är släckt nu och har inte tänts sedan då när jag drog på. Bilen har gått som vanligt fram tills häromdagen men ingen lampa har tänts bara en avsaknad av laddtryck.
Skall kolla felkoder i veckan om jag har tid.
Har givetvis kollat under huven man vill ju inte framstå som en med tummen mitt i handen ju
Lampan för elektroniken är släckt nu och har inte tänts sedan då när jag drog på. Bilen har gått som vanligt fram tills häromdagen men ingen lampa har tänts bara en avsaknad av laddtryck.
Skall kolla felkoder i veckan om jag har tid.
Händer att turbon koksar så jäkligt på dessa att dom helt sonika inte förmår att snurra.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu har jag varit och försökt läsa av felkoder på bilen men vi fick ingen kommunikation med styrenheten hur vi än försökte?
Tydligen skall detta vara vanligt med peugeot, renault och volvo?
Det var ett bosch system med senaste programvaran men som sagt ingen kommunikation med bilen. Finns det något annat uttag för felkodsavläsning än det som sitter vid säkringsboxen i bilen?
Mvh
Fredrik
Det var ett bosch system med senaste programvaran men som sagt ingen kommunikation med bilen. Finns det något annat uttag för felkodsavläsning än det som sitter vid säkringsboxen i bilen?
Mvh
Fredrik
-
Q Ball Racing
fiddowich wrote:Nu har jag varit och försökt läsa av felkoder på bilen men vi fick ingen kommunikation med styrenheten hur vi än försökte?
Mvh
Fredrik
fungerar strålkastarspolningen på din bil???
har råkat ut på det på flera 406 att det ej går att läsa felkoderna. och då har säkringen till strålkastarspolningen varit trasig. och det är även säkring för eobd/diagnos uttaget
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
fiddowich wrote:Jo det e kanske ingen dum ide´alls.
E det bara o komma in då eller?
Mvh
Fredrik
Det brukar normalt sett gå bra att komma oanmäld för en enklare koll.
Kan ju dock vara så att man får vänta ett litet tag på sin tur.
Bara gå in till kundmottagningen och förklara ditt ärende.
Själv kommer jag inte att vara där på Tisdag och Fredag denna veckan.
406 turbo
106 XT
106 XT
ala wrote:fiddowich wrote:Jo det e kanske ingen dum ide´alls.
Mvh
Fredrik
Ot: Kan man komma in och bara flabba skit med dig?
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
TheDagger wrote:ala wrote:fiddowich wrote:Jo det e kanske ingen dum ide´alls.
Mvh
Fredrik
Ot: Kan man komma in och bara flabba skit med dig?
Jo ibland kan man få en stund över för sådant
Vi har nog aldrig träffats så det skulle va skoj att träffa dig IRL
406 turbo
106 XT
106 XT