Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
arbetaren wrote:Allt hänger inte bara på bilen heller, är man duktig på att köra bil (som jag bland annat) så hänger man av de flesta utan större problem. Körteknik, snabb växling osv kan göra flera sekunder..
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Väldigt sällan iaf JAG tvärnitar från 100 till stopp, känns också lite ointressant.
Det är ju en intressant siffra dock
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Snabb och snabb.... Jag är glad varje gång den startar...
Vill jag känna att det går fort, tar jag CTI:n, som den väsnas.
Vill jag inte känna att det går fort, tar jag XJR:n, den är snabb men tyst
Vill jag göra det svårt för mig, tar jag CBR:n, men då går det fort
Har aldrig klockat faktiskt.
Men, en kepsnisse i en dekaltrimmad S70 fick reda på att gubbar i Jaguar kör man inte från..
Provade med G-techen nu efter lättning.. kan då f*n inte stämma. Jag programmerade in så den stod på 0.0, och körde.
Värt att nämna: Körde på reserven, dvs typ 5 liter kvar i tanken Även notera att jag provade samma ställe nu med samma G-tech som när jag fick tiderna i första inlägget.
Första tiden missade jag vad 0-60 blev men det blev:
0-402m = 15.88s Slutfart = 88.6mph (knappast?)
Åt andra hållet:
0-60 = 7.96s 0-402m = 16.36 Slutfart = 85.3mph
Åter andra hållet:
0-60= 7.66s 0-402m = 16.14s Slutfart = 85.9mph
WTF?? Slutspurten innan motorn havererar eller?
Startade även vid 3-3500rpm nu istället, inget hjulspinn alls, full spätta, växlar vid 6200 ungefär.
Hur det kan vara lägre slutfart förstår jag inte dock?
Fel på G-techen?
Tror inte ett dugg på dessa tider, men på något sätt torde det vara jämförbart då det är på samma ställe som innan och med samma G-tech och kalibrering.