Har skaffat nytt till bakvagnen på min 307:a -02 5-d ej kombi, om det är skillnad vet jag inte.
Är det bara att släppa ner dämparna med en skruv nere och en mutter uppe?
Blir fjädern fri när dämparen är borta eller sitter den fortfarande i spänn?
Måste man montera bort något mer för att komma åt som bromsok eller dylikt?
Specialverktyg?, vet att Saab har i vissa falla 7mm insex i hjulupphängningen vilket är lite udda, har fransmännen någon sådan fablesse?
Byta stötdömpare och fjädrar bak 307 -02, ngt att tänka på?
-
RealElwood
nu har jag ingen aning om hur det är på en 307a, men på min 405a så har fjäderbenet fram 7mm insex i nnuti gångorna, å en stor mutter runtom som håller ihop stötdämparn.
för att få isär skiten kunde jag altså inte använda hylsa och dragskaft, för man va tvungen att hålla i insexen. och fasta nycklar funkade inte för muttern va lixom nere i en grop, så fasta nycklar kom inte ner.
jag o pappa svetsade fast en pinne på en biltema hylsa, så att insexen kunde stickas ner i hålet
som sagt så vet jag inte hur det är på en 307a, men så va de fram på 405an, bak är det torsonstavar
för att få isär skiten kunde jag altså inte använda hylsa och dragskaft, för man va tvungen att hålla i insexen. och fasta nycklar funkade inte för muttern va lixom nere i en grop, så fasta nycklar kom inte ner.
jag o pappa svetsade fast en pinne på en biltema hylsa, så att insexen kunde stickas ner i hålet
som sagt så vet jag inte hur det är på en 307a, men så va de fram på 405an, bak är det torsonstavar
-1990 405 Mi16 *2.5" från katten, mocca/antracit stolar, tonade baklampor, och lite bucklor här och där ;P
-2010 Warp Longboard *Elmotordriven, 9ah batterier, toppfart: 20km/h ^^
-Läget är hopplöst men inte allvarligt
-2010 Warp Longboard *Elmotordriven, 9ah batterier, toppfart: 20km/h ^^
-Läget är hopplöst men inte allvarligt
-
Mattiasgbg