datapata wrote:det där med 30 dagar är väl förresten en tolkningsfråga? tittar man bak på protokollet står det typ (om man läser det på så vis) att bilen bara för köras till verkstad? har inget protokoll i närheten men har för mig det
Alla tvåor ska åtgärdas innan man börjar bruka bilen normalt igen så att säga. Så har det väl alltid varit. Eller..?
Typ nåt sånt ja, är mest jag som vill ha bilen någotsånär laglig till på lördag
Bilen är laglig med tvåor trots allt. "Fixa" det som är så kan du köra för du har en månad på dig till obokad efterkontroll.
Captain Klutz
V_605
Nr: 1483 Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin
snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen
----------------
605 3,0 SR -92. Projekt.
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
datapata wrote:det där med 30 dagar är väl förresten en tolkningsfråga? tittar man bak på protokollet står det typ (om man läser det på så vis) att bilen bara för köras till verkstad? har inget protokoll i närheten men har för mig det
Alla tvåor ska åtgärdas innan man börjar bruka bilen normalt igen så att säga. Så har det väl alltid varit. Eller..?
Bilen är laglig med tvåor trots allt. "Fixa" det som är så kan du köra för du har en månad på dig till obokad efterkontroll.
Ja men den är inte laglig med körförbud som jag har just nu
Har du körförbud så är det kört. Finns ju Drive in besiktning. Fårdu klart bilen till helgen ja då är du snabb alltså.
Köp/låna en bil.
Captain Klutz
V_605
Nr: 1483 Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin
snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen
----------------
605 3,0 SR -92. Projekt.
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
Har du körförbud så är det kört. Finns ju Drive in besiktning. Fårdu klart bilen till helgen ja då är du snabb alltså.
Köp/låna en bil.
taget från baksidan av besiktningspappret från 405an, (samma på alla papper):
Besiktningsresultat:
*Fordonet har underkänts - ny beskiktning måste utföras. Felen måste åtgärdas snarast. du får inte använda fordonet mer än vad som är nödvändigt för att få felen åtgärdade. Fordonet måste genomgå en ny besiktning senast det datum som angivits i rutan för besiktningsresultat. I stället för att låta Bilprovningen kan, en Swedac, ackrediterad verkstad reparera felet och intyga åtgärden (inom sitt ackrediteringsområde). Om fordonet varken besiktigats eller intygats av ackrediterad verkstad inom angiven tid inträder automatiskt körförbud. Vid underkännandet gäller normalt att körförbud inträder efter en månad. Fär fordon som underkänns för tredje gången i följd, är dock denna tidsfrist endast en vecka. Observera att detta gäller oavsett hur lång tid det förflutit mellan de underkända besiktningarna! Vid automatiskt körförbud får man köra kortast lämpliga väg till verkstad för reparation eller till Bilprovningen för besiktning.
där har ni reglerna
-1990 405 Mi16 *2.5" från katten, mocca/antracit stolar, tonade baklampor, och lite bucklor här och där ;P
-2010 Warp Longboard *Elmotordriven, 9ah batterier, toppfart: 20km/h ^^
Finns de några vettiga som passar 205? Behövs säkerligen svetsa om stolsfästena.
Men, finns de? Bilmodell?
Köp en riktig sitta fast stol. Du kommer inte att ångra dig.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
pät wrote:Känns väl nästan billigare och mer vettigt att köpa en GTI eller liknande än att lägga ner pengar på saker till den där om jag ska vara ärlig.
Hade du varit medlem och läst Bims projekttråd så hade du förstått varför han lägger pengar på den bilen.
Men det blir ALDRIG billigt med att hålla på med bilar .
Jag kunde dock köpt en 205Green i bättre skick, men det är skitsamma nu. Köptes för att det skall bytas motor till något vassare!
Pengarna som sätter stopp..
Kämpa på med den, kanske tar tid men det kan nog bli bra i slutänden.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Mvh //[/quote]
En sökning hade gett dig t.ex. http://peugeot-sport-club.com/forum/vie ... onomy+mode[/quote]
Fast i det här fallet, under körning, så skulle jag tippa på att batterispänningen har sjunkt hela tiden av nån anledning. Kolla laddningen.[/quote]
Jo, jag med.
Var kanske dumt att utgå från att alla skulle dra den slutsatsen [/quote]
Hej igen!
Nu är problemet löst! Det var tydligen tändkasseten(?) som var paj.
Dessa kraftiga lastbilsbromsspår som finns på motorvägarna runt om i landet. Beror dem på bromsar som plötsligt låser upp, axlar som går sönder eller luftkuddar som brister och låser mot släp?
Aldrig sett något sånt irl...
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...