Jaaacob wrote:Dessa kraftiga lastbilsbromsspår som finns på motorvägarna runt om i landet. Beror dem på bromsar som plötsligt låser upp, axlar som går sönder eller luftkuddar som brister och låser mot släp?
Aldrig sett något sånt irl...
Det där är en sak som jag också undrat över.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Jaaacob wrote:Dessa kraftiga lastbilsbromsspår som finns på motorvägarna runt om i landet. Beror dem på bromsar som plötsligt låser upp, axlar som går sönder eller luftkuddar som brister och låser mot släp?
Aldrig sett något sånt irl...
Det där är en sak som jag också undrat över.
En kompis har flera gånger påstått att det där är en följd av att många som drar "hyrsläp" eller andras trailers, väljer att bromsa enbart med släpet och inte med lastbilen.
Då kan det tydligen bli sådär ibland
Men det är 2:ahands info.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Punktering med efterföljande däckexplosion kanske? Såg en sådan händelse "live" i Frankrike för några veckor sen, ett enormt rökmoln och en lastbil som tvärnitade och körde in vid sidan. Däcksrester över hela körbanan också. Det är ju inte helt ovanligt att man ser lastbilar längst med vägen som står och byter däck.
Putt wrote:Punktering med efterföljande däckexplosion kanske? Såg en sådan händelse "live" i Frankrike för några veckor sen, ett enormt rökmoln och en lastbil som tvärnitade och körde in vid sidan. Däcksrester över hela körbanan också. Det är ju inte helt ovanligt att man ser lastbilar längst med vägen som står och byter däck.
Absolut men någon måste ju -veta- Olsén?
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
arbetaren wrote:Då kan jag tala om för er vad det beror på. Oftast så är vägen gropig just där märkena är och då blir det automatiskt när man kör över där.
arbetaren wrote:Då kan jag tala om för er vad det beror på. Oftast så är vägen gropig just där märkena är och då blir det automatiskt när man kör över där.
Vad trist.
Men då är ju oftast strecken en halvmeter-meter kanske, är dom flera meter långa så lär det bero på en hård inbromsning.
Vad trist.
Men då är ju oftast strecken en halvmeter-meter kanske, är dom flera meter långa så lär det bero på en hård inbromsning.
Det är de långa vill vi veta. Hur ofta sprängs ett lastbilsdäck egentligen? "Hur långt är ett snöre"...
Ja men det vet jag...
Det jag undrar är dessa helt random inbromsningarna.. som plötsligt går åt sidan in i väggrenen för att det låsts sig, är det för att hjulen ligger emot lasset, hjulen låst pga bromsar eller axel som rasar?
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Jaaacob wrote:Det jag undrar är dessa helt random inbromsningarna.. som plötsligt går åt sidan in i väggrenen för att det låsts sig, är det för att hjulen ligger emot lasset, hjulen låst pga bromsar eller axel som rasar?
Det beror på att de jämt får bromsa för folk i 205 gtier.... ^^
Bim wrote:Jag har som sagt endel rost på min bil, försöker succesivt fixa till det.
Hur bra fungerar hammarlack, går ju att måla rakt på rost, men det är väl ingen höjdare iof, men har de några rostskyddsegenskaper?
Och jag har målat insidan av fjäderbenstornet med hammarlack, kommer de slitas bort?
Kändes lite mjukt och segt, men kanske inte har härdat ännu?
De tar tid innan hammarlack härdar och blir hårt men sen blir det hårt så det tål hammarslag nästan.. Ja det har rostskyddande egenskaper och ännu bättre blir det om du använder hammarlack rostgrund före. Och att måla "rakt på rost" är ju inte att rekommendera, utan försök att borsta/skrapa bort det värsta i alla fall.
Jag ska besikta en bil som det är rosthål i tröskeln alldeles framför bakhjulet. Hålet är knytnävsstort. Plåten är fräsch runtomkring och det är inga problem att lyfta bilen i lyftpunkten alldeles bredvid.
Hur ser Bilprovningen på detta? Är detta en bärande del? Får jag nedslag på detta? Någon med erfarenhet?