Peder: Kör så lågt tryck du kan i dom däcken, du kan nog testa neråt 1,9-2bar fram och neråt 1,7bak varma. Dom är mycket styva i sidan. Märker du att det börjar bli "gå på fälgen känsla" så öka lite, men du ska aldrig behöva gå så högt som 2,5 fram.
Lugna dig med logga, det kommer när jag har fått tid att lösa det. Funderar på att låta medlemmarna i klubben tävla och skapa Och förresten är bilen byggd före Hellmek kom till
Bim: Kommer tråd om Porschen, men förvänta inga dramatiska grejer med den.
Björn: Är det din 924?
Last edited by HellMek on Mon Jul 19, 2010 22:07, edited 1 time in total.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
TheDagger wrote:Peder: Kör så lågt tryck du kan i dom däcken, du kan nog testa neråt 1,9-2bar fram och neråt 1,7bak varma. Dom är mycket styva i sidan. Märker du att det börjar bli "gå på fälgen känsla" så öka lite, men du ska aldrig behöva gå så högt som 2,5 fram. Lugna dig med logga, det kommer när jag har fått tid att lösa det. Funderar på att låta medlemmarna i klubben tävla och skapa Och förresten är bilen byggd för Hellmek kom till
Bim: Kommer tråd om Porschen, men förvänta inga dramatiska grejer med den.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Morbidio wrote:Det känns som att Tobbe prioriterade styrkan framför smaken denna gång faktiskt.
vad gjorde jag för fel på mina bilder peter? har lite svårt att ändra inställningar osv då det är mobil.
Men orka bry sig, detta är bankörning och inte fotoskola. Splitvarning om det går offtopic med fototeknik.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Hej. Om jag får komma med lite foto-kritik, så hade jag iallfall personligen sållat bort ca hälften. Min erfarenhet är att folk inte orkar rota runt bland så mkt bilder. Dessutom så är det meniningslöst att lägga upp hela serier när du skjuter. Speciellt när hela fordonet är skymt av en skylt eller dyl mitt i. Tipsar avslutningsvis om att beskära lite tightare samt sålla bort de bilder där 1/3 saknas av bilen i en icke önskvärd vinkel. Detta är skrivet i all välmening och jag hoppas det är en hjälp i framtiden. Mindre bra:
Ps iso 320 är en underexponering av iso 400.
Nu ville jag få upp dom snabbt, därför slarvade jag bevisligen med rensningen Det var inte jag som höll i kameran utan min bror som inte är fullt så erfaren, han körde på de inställningar jag överlämnade kameran med, vilket råkade vara iso 320. Det där med underexponering av iso400 får du gärna förklara närmare i PM, aldrig hört talas om det.
1,26,xx någonting var vad jag fick fram lite snabbt genom att kika på en film. Det var ju sällan man hade fritt varv. Fordkillrna snackade om 1,30,xx med nya RS vilket jag tycker är lite förvånande. Men ta nu siffrorna med en nypa salt.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
33an
Är dom i AVI format? då kan du ladda upp det på youtube direkt. Magnus kan kanske vara intresserad att använda något i sin film, intresserad av att bidra?