Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
pät wrote:Imorgon ryker torkarmotorn bak! Använder den sällan sällan, och brukar ställa av bilen vintertid dessutom så det är verkligen Onödig vikt! Det blir väl 2-3kg totalt får jag hoppas.
I fel ända dock.
Alla kilon är bra kilon... nästan! Har inte märkt av nåt negativt ännu med lätt bakvagn och då är det ändå där jag tagit bort de flesta kilona.
Flyttar du bak batteri/spolarbunke å så där också så jämnar du ut det rätt bra.
Tack för tipset. Vad säger besiktningen om det? Ska man sätta den direkt mot höger ryggstöd ungefär? Ska man dra kablarna genom kupén eller under på nåt sätt? Tack.
Besiktningen säger ingenting. Längre bak på höger sida. Kablarna drar du med fördel genom kupén. Om du vore medlem så finns det ett gäng projekttrådar att läsa igenom för information.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
pät wrote:Måste man ha någon sorts låda för batteriet eller behöver man bara göra något slags fäste i golvet så batteriet sitter fast? Vart köper man kablar?
En bild/bilder hade varit guld värt!
Bilder finns i min projekttråd.
Helst ska det ju sitta i en låda. Vissa raceklasser kräver tom. att den är gastät.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
pät wrote:Måste man ha någon sorts låda för batteriet eller behöver man bara göra något slags fäste i golvet så batteriet sitter fast? Vart köper man kablar?
En bild/bilder hade varit guld värt!
Bilder finns i min projekttråd.
Helst ska det ju sitta i en låda. Vissa raceklasser kräver tom. att den är gastät. ]
Snyggt! Men det som är intressant är väl vad Svensk Bilprovning säger?