Har sagt flera gånger till brorsan att om den blir till salu så köper jag tillbaks den... Den har lätt den vassaste XU9J4:an jag har kört. Och ljudet sen...
Kul att den är i trygga händer iaf! Fick du åka långt för att köpa den? Jag har för mig att den som köpte den av mig var från dina trakter.
Som jag har skrivit tidigare - GTI16 är en av Peugeots mest underskattade bilar!
Ja den går som ett skott! Och ljudet är helt sjuuukt skönt!
Han som köpte den av dig har haft den stående sen början av 2009, men den gick igenom besiktningen dagen efter utan några direkt större problem. Jag köpte den i Sundsvall, drygt 10 mil söder om där jag bor.
Har sagt flera gånger till brorsan att om den blir till salu så köper jag tillbaks den... Den har lätt den vassaste XU9J4:an jag har kört. Och ljudet sen...
Kul att den är i trygga händer iaf! Fick du åka långt för att köpa den? Jag har för mig att den som köpte den av mig var från dina trakter.
Som jag har skrivit tidigare - GTI16 är en av Peugeots mest underskattade bilar!
Ja den går som ett skott! Och ljudet är helt sjuuukt skönt!
Han som köpte den av dig har haft den stående sen början av 2009, men den gick igenom besiktningen dagen efter utan några direkt större problem. Jag köpte den i Sundsvall, drygt 10 mil söder om där jag bor.
Den har som sagt stått avställd sen början av 2009, killen körde inte alls mycket med bilen. Den var inte ens ute till salu, jag ringde upp ägaren och frågade om den var till salu helt enkelt.
Sen när jag kollade in 309 gti16's på garaget.org så stötte jag på Sundins GTI16 under "gamla bilar". Jag sa för mig själv, "den där bilen har ju exakt likadana fälgar och extraljus som den jag tänkt köpa!". Långt efter insåg jag att det var Den bilen..
arbetaren, du får väl köra ikapp mig eller tuta som en galning om du ser mig nån gång.
Idag har jag gjort ett riktigt slitjobb, jag har kletat dit röd vinyl på alla lister runt om. Ett redigt lyft enligt mig.
Bilder kommer imorgon kanske (sa jag igår också, men fronten sitter inte på plats nu)
Ljudet är helt sjukt härligt alltså, och den drar som fasen redan vid 4000 varv, inte lika mycket ketchupeffekt ändå som jag trodde det skulle vara. Ska bli kul att se efter servicen hur pass bra den egentligen går, vill ju gärna inte varva ur den innan service som sagt.
-1990 405 Mi16 *2.5" från katten, mocca/antracit stolar, tonade baklampor, och lite bucklor här och där ;P
-2010 Warp Longboard *Elmotordriven, 9ah batterier, toppfart: 20km/h ^^