Elfel Peugeot 605

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Fizher92

Elfel Peugeot 605

Post by Fizher92 »

Jo nu e de så här att något Jä*** elfel har uppstått i min 605a när jag trycker på bromsen tänds Batterie lampan (laddningslampan) och tempmätaren stängs av, när släpper släcks lampan och tempmätaren visar återigen tempen, Dessutom funker inte mina bromsljus.. problemet uppkom när jag kopplade in en knapp till en oanvänd kontakt i bilen.

den oanvända kontakten sitter i mittkonsollen i min -92a och är gul, vad går denna till och vad gör den? knappen jag kopplade in var ljusnivå reglering då denna hade samma gula sockel som kontakten och passade i varandra,

P.s Hur får man ut mätartavlan? jag behöver byta lampor i den . jag har lossat ramen och alla skruvar till mätarna men den vill icke ut, den tar i både uppe och nere i brädan och går ej att föra i sidled.

tack för alla svar....
Peugeot 605 SR -92
Fizher92

Post by Fizher92 »

hittade någon med liknande problem verkar vara släpvagns kontakten i deras fall. är det någon som kan (confirm) detta då jag inte hellst vill klippa av sladden.

http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hlight=605
Peugeot 605 SR -92
Bengt C

Post by Bengt C »

Angående hur man får ut instrumentet: Du tar bort ramen (som du redan gjort) och sedan tar du bort (om jag minns rätt) tre stora stjärnskruvar runt/bakom instrumentet som fäster det i panelen. Två av skruvarna är under instrumentet, den tredje ovanför.

Din bil är en 92:a och då sitter en hastighetsmätarwire i instrumentet som du behöver dra ut ca 7 cm i motorrummet, annars får du inte loss instumentet. Denna wire är besvärlig att trycka tillbaks. I denna tråd har jag beskrivit hur det går till.

Jag har också skrivit lite om att byta lampor i den här tråden.
Dr. Mabuse
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Re: Elfel Peugeot 605

Post by Dr. Mabuse »

Fizher92 wrote:knappen jag kopplade in var ljusnivå reglering då denna hade samma gula sockel som kontakten och passade i varandra,

Bara för att kontakter har samma färg och passar i varandra behöver inte betyda att de ska sitta ihop...
Av din beskrivning låter det som en kortslutning uppstår när du trycker på bromsen.

Varför kopplade du ihop kontakterna i första läget? Var det något som inte fungerade?
"When the going gets tough, the Tough get DUCT-tape"

Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Post Reply