Teimurlang wrote:Mycket snack om hastigheter på rakan. Är det inte intressantare med varvtider. Kallas ju fortfarande för förarutveckling. Benci, bra tid! Vet inte om någon matchade den tiden i PSC trots "30km/h" högre sluthastighet.
anledning till att jag frågade vad folk hade under bron är för att det har varit ett hett diskussionsämne dessa 3år jag vart på forumet.
Därav uppmärksammade jag detta och frågar folk, men jag körde på 1.9-1.10 med mänskligt stoppur vid starten.
Teimurlang wrote:Mycket snack om hastigheter på rakan. Är det inte intressantare med varvtider. Kallas ju fortfarande för förarutveckling. Benci, bra tid! Vet inte om någon matchade den tiden i PSC trots "30km/h" högre sluthastighet.
Nu tycker jag vi ska jämföra individuellt. Blir sån rivalitet mellan klubbarna annars.
Loggning alternativt film or didn't happend säger jag bara
Teimurlang, jag har kört 1,01,27 med min 206. Var på Alfa klubbens träff.
Filmbevis finns på tubet
Nu tycker jag vi ska jämföra individuellt. Blir sån rivalitet mellan klubbarna annars.
Loggning alternativt film or didn't happend säger jag bara
Nu börjar det likna nå'tt.
Absolut varvtider är vid förar (och bil)-utveckling individuellt.
Jag har kört på Gelleråsen 3 ggr denna säsong. När jag kört har mina tider diffat +/- 1 sek per varv. Under säsongen har jag bytt främrekrängare och motorbussningar samt fått ett bättre spårval. Sista gången på Gelleråsen (innan bilen började gå på 2 cylindrar) hade jag kapat 6-7 sekunder i jämförelse med första gången jag körde på Gelleråsen denna säsong.
Jag är riktigt nöjd, kanske har jag haft en högre sluthastighet men det har endast varit tackvare ett bättre spårval.
Här åker Jönsson i högerstolen och är jättenervös? Han bara skratta när jag ladda hårt under bron, när vi kom in hade vänsterfram blistrat sönder Btw bild stulen från nån som fotat min bil
Här åker Jönsson i högerstolen och är jättenervös? Han bara skratta när jag ladda hårt under bron, när vi kom in hade vänsterfram blistrat sönder Btw bild stulen från nån som fotat min bil
Teimurlang wrote:Nu börjar det likna nå'tt. Absolut varvtider är vid förar (och bil)-utveckling individuellt.
Jag har kört på Gelleråsen 3 ggr denna säsong. När jag kört har mina tider diffat +/- 1 sek per varv. Under säsongen har jag bytt främrekrängare och motorbussningar samt fått ett bättre spårval. Sista gången på Gelleråsen (innan bilen började gå på 2 cylindrar) hade jag kapat 6-7 sekunder i jämförelse med första gången jag körde på Gelleråsen denna säsong.
Jag är riktigt nöjd, kanske har jag haft en högre sluthastighet men det har endast varit tackvare ett bättre spårval.
Tror jag och Raukorland harvade runt på 1,22 tider på G-åsen förra året, första gången för mig och bilen på g-åsen och bilen nästan original, inga riktiga stolar osv.
Vad körde du för tider och i vad?
Jesper Cronelid wrote:Jag håller också strax över 140 under bron.... Några 170 knyck går aldrig i en original 106 rallye
ja, å en org RC går inte så mycket fortare heller, trots att ja försökte hålla så brett spår som möjligt när vi åkte så tangerade vi kanske 150 i den kurvan...
...inte mycket mer iaf om man ska behålla hyffsade marginaler å inte hälsa på ute i naturen.
Team_Hink_Racing wrote:Här åker Jönsson i högerstolen och är jättenervös? Han bara skratta när jag ladda hårt under bron, när vi kom in hade vänsterfram blistrat sönder
inte ett dugg nervös, kände fullt förtroende för dig tycker de e roligt att få åka med snabba förare o se hur de hanterar bilen när de börjar närma sig "gränsen".
Märkte att du satsade hårdare o hårdare under bron. blev lite intressant när de plötsligt blev lite överstyrt o man kände baken komma lite
En del kör mot klockan, en del kör "bomber attack", en del försöker träna träna träna på att få mjuka linjer.
Personligen dönar jag mest på å har sköj, släpper folk som vill förbi och blir alltmänt störd på de som fiser fram framför mig utan att knö sig åt sidan.
Tävla har aldrig riktigt legat för mig, men tekniska åstadkommanden som ingångshastighet under bron och hur det slutar på andra sidan bron är mycket intressant. Dessutom att det rätt kul å ladda mer å mer per varv å se hur nära högern man kommer efter
Peggen såg verkligen ut att ha sketasköj när jag såg honom i backspegeln, kan inte ha varit långt ifrån de hastigheter han talat om innan för jag hade ingångsfart på 150 den gången och accelererade fullt på 4:an precis innan bromspunkten vid kvarnen när han kom stormande ikapp bakom mig.
Lite ballt trots allt
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Team_Hink_Racing wrote:Teimurlang, jag har kört 1,01,27 med min 206. Var på Alfa klubbens träff. Filmbevis finns på tubet
Denna tid inger respekt !
Först blev jag dock lite konfunderad över den stora spridningen av varvtiderna, men sen när jag såg filmen fick man förklaringen.
Det hade vart kul om du hade velat provköra min CRX.
Jag tror att jag har en del kvar att lära mig.
Vi kan ta det på nästa banträff kanske.
Mitt sista pass såg ut så här, men jag hade nästan ingen långsam trafik framför mig.
--------------------------------------------
1:02,77
1:02,89
1:03,42
1:02,47
1:02,66
1:03,17
1:02,54
1:02,81
1:07,17
1:02,72
1:02,80
1:02,87
1:03,34
1:13,35
----------------------------
M.v.h. Benci
Banbil - Honda CRX VT-ITB
- Kinnekulle 1:01,84 s - Mantorp 1:04,30 s - Gotland 1:35,20 s -
SNILLET wrote:Det är synd om oss puggägare, så knöligt å fixa camber.
Men kul har vi, och det är huvudsaken!
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Peder wrote:Vet du förövrigt vad den röda del solen körde på för tid?
Han körde på 1:04,0 sek.
körde han såpass alltså han hade en konstig linje i kvarnen som jag plockade in på honom för att sedan passera honom. andra varvet bakom mig så körde han om mig på rakan och körde en annan linje/ min linje i kvarnen sen såg jag honom inte mer. haha
det blir att inventstera i en logger till nästa år så man har bevis :p
Last edited by Peder on Wed Sep 08, 2010 22:04, edited 3 times in total.
Det hade vart kul om du hade velat provköra min CRX. Jag tror att jag har en del kvar att lära mig. Vi kan ta det på nästa banträff kanske.
Vågar nästan påstå att hinken är en av de vassaste förarna i PSC
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.