406 Coupé -99 vibrerar i ratt

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Kordon
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Kordon »

Tänk på att du INTE kan mata det slutsteget med lågnivå. Kanske det som är galet. Steget behöver en högnivå signal.
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996

Post by Zahak »

Det hoppas jag att de tänkte på när de byggde bilen (eftersom vi har originalstereon i just nu).

Men tack ändå för infon, kan vara mycket bra att veta inför framtiden (tex om det skulle visa sig att slutsteget är kasst eller nått) alt om vi bestämmer oss för att köra på annan stereo iaf.
Kordon
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Kordon »

Zahak wrote:Det hoppas jag att de tänkte på när de byggde bilen (eftersom vi har originalstereon i just nu).

Men tack ändå för infon, kan vara mycket bra att veta inför framtiden (tex om det skulle visa sig att slutsteget är kasst eller nått) alt om vi bestämmer oss för att köra på annan stereo iaf.

Okej, förstod det som att allt fungerade med originalsterion i. Jag som missförstod :oops:
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon

Post by 406_Jonathan »

Kordon wrote:Tänk på att du INTE kan mata det slutsteget med lågnivå. Kanske det som är galet. Steget behöver en högnivå signal.
Är du säker på det eller? Min JBL-förstärkare saknades när jag köpte min coupé, men har skaffat en nu. Men med min JVC-stereo blev volymen ganska hög i bilen redan på lägsta volymen på stereon.
Peugeot 406 Coupé 3,0 -98
Peugeot 406 2.0 ST -96 -skrotad:(
http://www.garaget.org/406_Jonathan
Kordon
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Kordon »

406_Jonathan wrote:
Kordon wrote:Tänk på att du INTE kan mata det slutsteget med lågnivå. Kanske det som är galet. Steget behöver en högnivå signal.
Är du säker på det eller? Min JBL-förstärkare saknades när jag köpte min coupé, men har skaffat en nu. Men med min JVC-stereo blev volymen ganska hög i bilen redan på lägsta volymen på stereon.

Jag är säker på att original slutsteget inte körs med lågnivå.
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon