Byta bromsvätska med pump
Byta bromsvätska med pump
Fick en idé när jag läste spolartank-tråden. Kan man inte ta en sugande pump, typ den här och suga ut bromsvätskan? Vore smidigt om det funka, pumpen var ju inte dyr heller.
205 gti -91 SÅLD http://www.cooperationcars.dk/bil.php?Bil=185
306 gti -97 SÅLD
306 gti -97 SÅLD
- Eric Josefsson
Vetefasen med elpump men det finns "riktiga" "sugluftare" som hävdas vara effektiva dock brukar dom vara dyra..
Personligen gillar jag alternativet att trycksätta kärlet ist för då slipper man slangar och jox på oket så man kan vrida o knacka någorlunda ostört (bromsslangen förstör lite)
Personligen gillar jag alternativet att trycksätta kärlet ist för då slipper man slangar och jox på oket så man kan vrida o knacka någorlunda ostört (bromsslangen förstör lite)
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Re: Byta bromsvätska med pump
Om man ska byta bromsvätska är det smidigt att suga ur burken först, typ spruta finns på Micro el. Biltema för småpengar. Lite bättre koll på att man inte trycker i luft i systemet än om man trycksätter.siverby wrote:Fick en idé när jag läste spolartank-tråden. Kan man inte ta en sugande pump, typ den här och suga ut bromsvätskan? Vore smidigt om det funka, pumpen var ju inte dyr heller.
EN 14497
Verka säkrare att suga än att trycka, billigare också. Tror jag ska testa framåt våren, en pump har man väll alltid nytta av om det inte funkar, borde funka att suga ur behållaren om åtminstonne.
205 gti -91 SÅLD http://www.cooperationcars.dk/bil.php?Bil=185
306 gti -97 SÅLD
306 gti -97 SÅLD
Ja, att koppla en sån där manuell sugmoj på nipplarna funkar inte bra. Har provat. En tryckluftsdriven jag testade funkade dock utmärkt.siverby wrote:Verka säkrare att suga än att trycka, billigare också. Tror jag ska testa framåt våren, en pump har man väll alltid nytta av om det inte funkar, borde funka att suga ur behållaren om åtminstonne.
EN 14497