detta är mitt första inlägg som nybliven peugeot Sport Club Forum medlem.
Har en 205 GTI -89 med 1.9l XU9JAZ (DKZ) motor.
Min fråga till er är:
Från vilka andra motorer förutom den ovannämnda kan oljetrågen doneras ? Anledningen att jag frågar är för att hitta hitta ett oljetråg snabbare och kanske billigare.
Har även en fråga angående materialet som används i dessa oljetråg. Finns de i både stål och aluminium ?
Anledningen till bytet är en buckla och rost på det nuvarande oljetråget.
Tack på förhand till alla som svarar och hjälper mig!
Tråg fr XU10:or passar fint, de e i alu och har dessutom ngt bättre design med skvalpplåtar på insidan.
Org tråg på XU9J1 och JAZ e i plåt som ja kan minnas iaf ...har nog ett sådant tråg i fint skick (med ditsvetsad oljeretur om du skall turbokonvertera ngn gång ) liggande i garaget btw.
Jag är lite mer intresserad av aluminium trågen och kommer troligen inte konvertera till turbo. Vilka bilmodeller har XU10 motorer, om man nu skulle ta o leta fram nåt i skroten eller någon annanstans.
Olje pumpen med skvalpplåtar du pratar om, passar den i XU9JAZ motorn utan några modifieringar ?
Jag är lite mer intresserad av aluminium trågen och kommer troligen inte konvertera till turbo. Vilka bilmodeller har XU10 motorer, om man nu skulle ta o leta fram nåt i skroten eller någon annanstans.
Olje pumpen med skvalpplåtar du pratar om, passar den i XU9JAZ motorn utan några modifieringar ?
Tackar för svaren.
Den till XU10 är djupare, så det rymmer mer olja och pickupen går inte i botten.
Har du inga planer på extrem väghållning så klarar sig en JAZ bra som den är original.
Jag har en alusump från 16v, men jag slipper gärna skicka så leta en lokalt i första hand Skriv i köpes.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.