Min nya bil!
Hehehe, en frisk J4Z med rätt kam å ordntliga ventilfjädrar kan du lugnt varva till 8,5krpm utan att d blir en plåga... din org motor klarar säkert av 7-7,5krpm. 
www.almostracing.se
Pesjå 206 & Pesjå 205 Turbo "Black Pearl" ...å nu även en 406 2,0 16v som familjepulka
Pesjå 206 & Pesjå 205 Turbo "Black Pearl" ...å nu även en 406 2,0 16v som familjepulka
pät wrote:Btw, Sundin, om du läser detta. Vet du när kamremmen är bytt?
Den är nog dags att byta, typ nu. Jag tror inte den blev bytt i min ägo. Men det är ju bara några timmars jobb, sedan är det bara ut och gasa igen.
Förresten spelar det knappast någon roll om remmen går vid 6000 eller 7000 varv...
Sundin wrote:pät wrote:Btw, Sundin, om du läser detta. Vet du när kamremmen är bytt?
Den är nog dags att byta, typ nu. Jag tror inte den blev bytt i min ägo. Men det är ju bara några timmars jobb, sedan är det bara ut och gasa igen.
Förresten spelar det knappast någon roll om remmen går vid 6000 eller 7000 varv...
Oki, good to know.
datapata wrote:du har ju haft bilen länge nu, varva mera!!. så länge motorn har drifttemp kan du varva till stoppet varje växel, varje dag utan större bekymmer. det är precis så minst 99% av alla 405 och 205 mi16 körs och körts i alla tider
Det är rätt! PISKA DEN JÄVELN!
Peugeot 306 GTi -97 Bruksbil, på riktigt
Peugeot 306 GTi -97 Busbil
Peugeot 306 GTi -00 Inga planer?!
Är stolt ägare till den lägsta bilen i klubben
Peugeot 306 GTi -97 Busbil
Peugeot 306 GTi -00 Inga planer?!
Är stolt ägare till den lägsta bilen i klubben
Jaja, jag SKA piska den lite! När kamremmen är bytt...
Provade photoshoppa lite och helblåa stötfångare föll mig inte alls i smaken även om det ser bra ut på bilden på föregående sida...
Hittade en annan bild på underbara Google. Så jag har redan ändrat mig angående min vision..
Det blir inte mycket bättre än såhär:

Provade photoshoppa lite och helblåa stötfångare föll mig inte alls i smaken även om det ser bra ut på bilden på föregående sida...
Hittade en annan bild på underbara Google. Så jag har redan ändrat mig angående min vision..

- Hannes Alvesson
- Klubbmedlem

- Hannes Alvesson
- Klubbmedlem

Gigantiskt trådlyft. Funderade på att starta en ny tråd men tar det i denna. 
Har äntligen provat på bankörning, och jag blev extremt positivt överraskad av bilen. Galet roligt att köra!
Inga oilsurge-problem (vilket bekräftar att jag har skvalpplåt i tråget) och ingen märkbar fade på bromsarna (även om hårdare belägg och ny bromsvätska behövs). Sjukt välbalanserad bil, dutta lite på bromsen i kurvan så kommer överstyrningen. Lyckades hänga på BMW M Coupé, Saleen Mustang, Porsche 944S2 m.fl... hade såklart inget att säga till om på rakan, men annars så plockade jag in.
Nu till frågor: R-däck vill jag ha! Vilka? Toyo R888 205/50-15, låter det bra?
Bromsvätska, vilken?
Belägg, vilka?
Mvh
Har äntligen provat på bankörning, och jag blev extremt positivt överraskad av bilen. Galet roligt att köra!
Inga oilsurge-problem (vilket bekräftar att jag har skvalpplåt i tråget) och ingen märkbar fade på bromsarna (även om hårdare belägg och ny bromsvätska behövs). Sjukt välbalanserad bil, dutta lite på bromsen i kurvan så kommer överstyrningen. Lyckades hänga på BMW M Coupé, Saleen Mustang, Porsche 944S2 m.fl... hade såklart inget att säga till om på rakan, men annars så plockade jag in.
Nu till frågor: R-däck vill jag ha! Vilka? Toyo R888 205/50-15, låter det bra?
Bromsvätska, vilken?
Belägg, vilka?
Mvh
nu är det bara att bli medlem!
så köper du bromsgrejer av goopin här
misstänkt likt ett smygprojekt detta
(om tråden flyttas så fådr du komma hem hit o kolla din tråd för 25kr/kväll
)
så köper du bromsgrejer av goopin här
misstänkt likt ett smygprojekt detta
(om tråden flyttas så fådr du komma hem hit o kolla din tråd för 25kr/kväll
Peugeot Sport Club
Fredri k Otterdahl
405 Mi16
Tack till Alla i klubben som hjälpt mig det sista!
söker en slang
Fredri k Otterdahl
405 Mi16
Tack till Alla i klubben som hjälpt mig det sista!
söker en slang
Eller så skötte sig mina Greenstuff-belägg bra.
Bromsvätskan är dock inte bytt på en herrans massa år kan jag tänka mig så bromsarna fungerade över förväntan. Dock har jag rätt så dåliga bromsar nu i efterhand och den drar lite höger.
Nåja, ska fixas så fort jag inhandlat nya belägg och bromsvätska.
Fick även höra att ägaren i BMW Z3 M Coupén senare på kvällen sa att han undrade om det var nåt fel på hans bil då han såg min bil i backspegeln hela tiden.
Fick även höra att ägaren i BMW Z3 M Coupén senare på kvällen sa att han undrade om det var nåt fel på hans bil då han såg min bil i backspegeln hela tiden.