Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Beställde nyss en sån till min 406 v6 coupe från GIK Turbo i karlstad för 3148kr ;P
nån här som har köpt en sån här "luft låda" till sin bil?
Blir det nån skillnad på effekt/ljud med detta eller är jag helt lurad av reklamen i bilsport
Det fanns ingen specifik box till 406:an så det blev en universal som aldrig passar som han så fint sa på gik turbo, nån som har nå bra tips på hur jag ska montera fästa fast lådan? var över 3 veckors leverans från usa så jag tänkte försöka förbereda så mycket jag kan och göra klart för när det och kn´s vevhusfilter kommer =)
Sportfilter i original luftbox är nog mer värt pengarna.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
japp precis en sån har jag beställt men det står ju att den ska ge upp till 11hk mera juh?? jag föörstår att den inte kommer ge mig 11hk men det borde ju bli lite skillnad och kanske låta tuffare likt ett öppet filter.
jag ska berätta sen när den kommer hem hur stor eller liten den är =)
men det måste ju bli bättre än ett filter i en orginalbox. f*n kosta ju 3148kr.
det är typ 2veckors leverans innan jag får hem det.
men det borde ju iofs vara bättre eftersom det finns under k&n preformance parts och inte under vanliga luftfilter.
det enda som är lite synd är att bilen är nerplockad för jag ska fixa o dona lite så jag kommer inte kunna testa filtret innan april/maj nästa år.
han på GIK turbo som jag pratade med blev helt extas när jag förklara för han vart på k&ns hemsida filtret fanns. han hade aldrig sett den förut och sa att den här boxen skulle dom beställa hem mera av och ha på hyllan för det verkade jävligt bra =)
Men den var ju nästan 2000 billigare i England
Är ju smidigare att köpa ett k&n filter som passar i original boxen för 400, då sitter allt på rätt plats plus stor filter area och den får kall luft
Han som hade bilen innan hade kastat orginalboxen och satt dit ett "biltema" öppet filter och jag kollade på lite skrotar men hitta ingen så då kontakta jag realcar som sa att jag borde köpa bmc kolfiberbox för 3900kr men sen såg jag detta kn i bilsport och blev sugen för jag har inte sett nån haft det och alla i mina kretsar säger att kn är det bästa man kan så då kändes valet lätt plus att det var en liten rolig grej att testa.
kom på sen då att man kunde ju fråga här om det var nån som hade testat ett sånt men tydligen så blir jag först i världen haha
Decimal wrote:Men den var ju nästan 2000 billigare i England Är ju smidigare att köpa ett k&n filter som passar i original boxen för 400, då sitter allt på rätt plats plus stor filter area och den får kall luft
Det är nog egentligen rätt liten area på dessa originalfilter, men dom tar in kalluft på rätt ställe iaf.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Decimal wrote:Men den var ju nästan 2000 billigare i England Är ju smidigare att köpa ett k&n filter som passar i original boxen för 400, då sitter allt på rätt plats plus stor filter area och den får kall luft
Det är nog egentligen rätt liten area på dessa originalfilter, men dom tar in kalluft på rätt ställe iaf.
Dum fråga kanske men hur tar man in kalluft på fel ställe? =/
Veckla ut pappret på ett orginalfilter så får du se hur stort det blir.
Tänk alla veck + hur långt pappret är i varje veck. är nästan 8 cm papper i ett veck (Orginal filtret då)
Det är när man tar in kalluft på ett ställe där det inte alltid är kallt. Ta 206an tex, luftintaget sitter ungefär ovanför vänster frambroms. Kör du bana och får upp hög temperatur på bromsarna är det oundvikligt att du inte suger varmluft. Vid rakt fram race eller bara vanlig inspirerad körning funkar det däremot hur bra som helst
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator! SKÅNE ÄGER! just nu... 205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Aj, där fick du mig
Nåja, kan rättstava topic som kompensation
Veckla ut pappret på ett orginalfilter så får du se hur stort det blir. Tänk alla veck + hur långt pappret är i varje veck. är nästan 8 cm papper i ett veck (Orginal filtret då)
Det vet jag om. Men faktum är att dessa har ändå ett förhållandevis litet filter original.