Bilen startar ej startmotorn klickar bara

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
stoffelitoo

Bilen startar ej startmotorn klickar bara

Post by stoffelitoo »

Tror ej startmotorn är paj. Finns det något relä som kan va paj. Sist när bilen va så rev jag lite i kablarna så kom den igång igen. Det är en 205 gti 89a. Kom gärna med tips snarast håller på nu.
persuader
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by persuader »

Tändspolen?

Ioförsig drog startmotorn på min då den va paj...
Peugeot 406 2.0 ST -03
Peugeot 605Srti -97
danielr112

Post by danielr112 »

Tändspolen har inget med att startmotorn inte drar.

Om du knackar på startmotorns solinoid funkar de bättre då?

Den brukar kunna hänga sig när den blir sliten.
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
R.O.B.

Post by R.O.B. »

när kollektorn på min var dålig så släppte den om man snabbt vred till startläget ett par ggr. till slut plocka jag sönder den och rengjorde kollektorn å sen funka den skitbra. kan även vara blyhandsken du skruvar på batteripolen också.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
stoffelitoo

Post by stoffelitoo »

Försökt de där med solinoiden, hört det från fler, men det hjälper inte, bytit batteri spolarna, Dom va oxiderade som f*n vart lite bättre, Den börja hacka lite då men det låter som om den inte får tillräckligt med ström. Tror det måste va fukt någon stans, Motortvätta bilen efter 1 vecka starta den inte, märkte att den började bli dålig dagen efter sen starta den inte alls, Därför misstänker jag inte att det är några fel på startmotorn, riktigt störande!!
Är inte så jävla haj på bilar, Vad är kollektorn? :P har lite hjälp av en polare som är mer kunnig fast ej av peugoet :P

Är det krångligt och byta startmotor på en 205 gti? den sitter ju så jävla illa? Ska kika vidare vad det kan vara,
R.O.B.

Post by R.O.B. »

kollektorn är det som kolen går på i själva startmotorn. jag tar kylaren när jag byter start på 205. inte jättekul men inte så svårt.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
stoffelitoo

Post by stoffelitoo »

Okej, får kolla på det, Så jävla irriterande bara, Har behövt ha bilen till jobbet, Fått springa igång den i denna snö yra!! absolut inte kul. Måste få igång skiten. Får försöka titta på det , Kan tänka mig att det är rätt svårt att renovera kollektorn?
Post Reply