Det beror på hur dom är placerade i förhållande till varandra. Lämpligast är väl att ha en lägre än den andra och en slang emellan, så sköter gravitationen resten, men det går att få till med dubbla pumpar också.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
Fnatte wrote:Det beror på hur dom är placerade i förhållande till varandra. Lämpligast är väl att ha en lägre än den andra och en slang emellan, så sköter gravitationen resten, men det går att få till med dubbla pumpar också.
Mini, så de sitter varsin på vardera sida bagage.
Så att ha två slangar instuckna längst ner i tanken med t-kors och en pump är alltså inte så optimalt eller godkändt?
Shortvalley wrote:Jag har för stora vinterdäck på min 205 GTi. Hur påverkar detta prestandan? Visar hastighetsmätaren fel eftersom däcken är för stora?
Om det är större = visar mindre hastighet på mätaren, mindre = visar högre..
Beroende på hur stora eller små däck, vilken dimension du har.. så kan de spela roll först mätaren men inte orealistiskt mycket, utan några km/h hit eller dit.
Prestanda ? nää, så länge dom inte går i någonstans
De är så stora så att jag fick vidta åtgärder för att ens kunna köra med dom. Jag hade en känsla av att hastighetsmätaren visade lite lägre hastighet än vad jag färdades i. Det var antingen det, eller att alla helt plötsligt körde som riktiga kärringar, som jag trodde iaf. Tack för svar
Nyss fyllda 18 med en nyinköpt Peugeot 205 GTI 1.9 årsmodell 90
En bil som väger 600-700kg , som har "hård" bakaxel och ställbara fjädrar samt coilovers fram.
Hur mycket "fritt" bör man ha i hjulhuset, det är liksom knappt 5mm, vilket jag tycker är alldeles för LÅGT, jag vet inte hur mycket det rör sig när man kör.
Hur mycket det rör sig beror ju på vad du har för fjädrar krängare och dämpare.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Fnatte wrote:Det beror på hur dom är placerade i förhållande till varandra. Lämpligast är väl att ha en lägre än den andra och en slang emellan, så sköter gravitationen resten, men det går att få till med dubbla pumpar också.
Mini, så de sitter varsin på vardera sida bagage.
Så att ha två slangar instuckna längst ner i tanken med t-kors och en pump är alltså inte så optimalt eller godkändt?
Det är rätt långt emellan, så skulle nog köra en lite mindre pump på ena tanken som pumpar över till andra, ha den flottörstyrd från andra tanken samt med egen brytare för att inte köra pumpen torr.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
Är det fjädrar som på en 205 då är det torsionstavar och då kan du inte ändra hårdheten annat än att byta stavar. Höjden kan du däremot reglera med stavarna.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
R-Gubbe wrote:Är det fjädrar som på en 205 då är det torsionstavar och då kan du inte ändra hårdheten annat än att byta stavar. Höjden kan du däremot reglera med stavarna.
Japp är torsionstavar, men verkar VÄLDIGT stum iaf. Kanske är bytt.
R-Gubbe wrote:Är det fjädrar som på en 205 då är det torsionstavar och då kan du inte ändra hårdheten annat än att byta stavar. Höjden kan du däremot reglera med stavarna.
Japp är torsionstavar, men verkar VÄLDIGT stum iaf. Kanske är bytt.
Kan bero på att din bil är MYCKET ett par hundra kilo lättare än vad din koja är just nu.
Eller har du mätt stavarna i ett städ?
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...