Vilken front till 406?

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Wellander

Post by Wellander »

hahaha klart som f*n jag väljer fronten jag själv vill ha. men jag gillar inte fronten jag har, den ser lite för glad ut men den passar iofs linjerna på min bil och det känns som att den andra fronten jag länka om oxå gör det och vill bara höra era åsikter då jag har en tendens att handla först och tänka sen =)
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

HellMek wrote:OT-warning ;)

Here we go again.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Pompe
Administratör
Administratör

Post by Pompe »

När köpte du den där bilen? va gick den på, har för mig att min lillebror hade kollat på just den faktiskt :lol: rätt fräsh faktiskt

den första fronten som några tycker är fin och några tycker är ful.. 407ans front (?)

Den är helt okej, man måste alltid sätta på den på just SIN bil med dom färger man själv har och fälgar osv..

Ingen bil ser likadan ut när man "stylar" dom själv även om man sätter ihop samma prylar, det är alltid små saker som gör dom stora skillnaderna som i sin tur gör att bilen i blir snygg eller inte dock har alla olika smak så oavsett om någon tycker den är snygg finns de alltid någon som inte gillar den :lol:

Så Kör på den! och se till att få lackad och monterad direkt 8) Bilder så fort du har monterat 8)
Pontus Österlindh Peugeot Sport Club |

- Peugeot 208 GTi -12 -SÅLD
- Peugeot 206 GTi -00 - SÅLD
- DAEWOO MATIZ S = Skolådan! - SÅLD
- Peugeot 405MI16X (4x4) - SÅLD
- 205 GTi -92 Fransk import - SÅLD
Medlems Nr. 1725
Wellander

Post by Wellander »

Pompe wrote:När köpte du den där bilen? va gick den på, har för mig att min lillebror hade kollat på just den faktiskt :lol: rätt fräsh faktiskt

den första fronten som några tycker är fin och några tycker är ful.. 407ans front (?)

Den är helt okej, man måste alltid sätta på den på just SIN bil med dom färger man själv har och fälgar osv..

Ingen bil ser likadan ut när man "stylar" dom själv även om man sätter ihop samma prylar, det är alltid små saker som gör dom stora skillnaderna som i sin tur gör att bilen i blir snygg eller inte dock har alla olika smak så oavsett om någon tycker den är snygg finns de alltid någon som inte gillar den :lol:

Så Kör på den! och se till att få lackad och monterad direkt 8) Bilder så fort du har monterat 8)

jag köpte bilen i september nångång för 60 000kr, jag blev helt såld på utseendet och ljudet så jag kollade inte så nog efter alla fel men hade jag hittat allt detta då eller gjort ett m-test på den så hade jag aldrig köpt den. så jag är glad att jag var dum o bara blunda o betalade =) Varför köpte inte lillebror den då? vore kul att veta =)

406_Jonathan wrote:Image
Image
Image
Image
Jag gillar den. :)

Jag har pratat med bluepower om carcept fronten och dom fattar inte mycket inte salamm som jag pratat med iaf. för han sa att han inte visste och mailade leverantören och då fick jag deras svar mail där det stog att carzone oftast är klass A och kan jämnföras med carcept och några andra modeller och då maila jag tillbaka o sa att det var carcept jag ville veta klass o passformen på och då fick jag bara ett kort tråkigt mail där det endast stog att carcept är klass b.

betyder det att jag då måste köpa fronten för 3160kr och sen lämna in den på modifiering och lackning så kostar det väl minst lika mycket?
då kommer jag helt klart köra på den fronten jag har men den måste oxå lämnas in och modifieras innan den kan lackas. nån som kan tipsa om nått bra ställe som jag kan lämna in fronten till och få den perfekt? i västerås området.
Wellander

Post by Wellander »

Nu har jag bestämt mig för att köra på fronten jag har. David från stylexperten i västerås följer med till mitt garage på torsdag och ska kolla hur allt ser ut sen tar han med sig fronten och mina fälgar och ska lacka o fixa till allt =)
406_Jonathan

Post by 406_Jonathan »

:( :wink:
Peugeot 406 Coupé 3,0 -98
Peugeot 406 2.0 ST -96 -skrotad:(
http://www.garaget.org/406_Jonathan
S.Hedström
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by S.Hedström »

Wellander wrote:Nu har jag bestämt mig för att köra på fronten jag har. David från stylexperten i västerås följer med till mitt garage på torsdag och ska kolla hur allt ser ut sen tar han med sig fronten och mina fälgar och ska lacka o fixa till allt =)

:thumbup:
Peugeot 106
Peugeot 206
Wellander

Post by Wellander »

406_Jonathan wrote::( :wink:

jag tror faktiskt det kommer bli riktigt fett. fick en syn i skallen och en vision som jag tänker följa =)

jag är ganska säker på att du kommer ändra uppfattning när du ser den klar o monterad på bilen =)
406_Jonathan

Post by 406_Jonathan »

Wellander wrote:
406_Jonathan wrote::( :wink:

jag tror faktiskt det kommer bli riktigt fett. fick en syn i skallen och en vision som jag tänker följa =)

jag är ganska säker på att du kommer ändra uppfattning när du ser den klar o monterad på bilen =)
Okey, då får jag lita på det :wink:

Tycker bara att den ser lite klumpig ut:
Image
Peugeot 406 Coupé 3,0 -98
Peugeot 406 2.0 ST -96 -skrotad:(
http://www.garaget.org/406_Jonathan
Post Reply