607 2.2 Bensin -05 Depollution fault

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
pööösjååå

607 2.2 Bensin -05 Depollution fault

Post by pööösjååå »

Ovanstående meddelande syns men bilen funkar nästan normalt, möjligen lite annorlunda t ex i tvåans växel med lågt motorvarv så rycker den lite.

Bilen har rätt fräscha tändstift.

Le Professuer
pööösjååå

Depollution fault

Post by pööösjååå »

Inget svar ???

Va e svenska för Depollution då? Antipollution förstår jag men Depollution?

Somebody! :shock:
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Det är ju samma meddelande, det enklaste är ju att koppla upp bilen mot OBD och kolla vad som ger/har gett felkod.
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496
Crew
Crew

Post by HellMek »

Claes B wrote:Det är ju samma meddelande, det enklaste är ju att koppla upp bilen mot OBD och kolla vad som ger/har gett felkod.

Börjar bli dags att ta upp ämnet i en faq, frågan ställs om och om igen, särskilt nu på vintern.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Peter407

Post by Peter407 »

Det är en luft pump som tillhör avgasreningen blir ofta kondens i den som kan bidra till frysning en haveri av pumpen spec på vintern! den är enkel att byta sitter under luftburken på min 407:a iaf. sitter på 3 bultar 2 slangar en går till luftburken den andra går till avgassystemet å en el kontakt. ska byta min i helgen för andra gången :evil: under dom 3 åren ja ägt bilen.
ala
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by ala »

Peter407 wrote:Det är en luft pump som tillhör avgasreningen blir ofta kondens i den som kan bidra till frysning en haveri av pumpen spec på vintern! den är enkel att byta sitter under luftburken på min 407:a iaf. sitter på 3 bultar 2 slangar en går till luftburken den andra går till avgassystemet å en el kontakt. ska byta min i helgen för andra gången :evil: under dom 3 åren ja ägt bilen.
Visst kan det handla om luftpumpen, men samma felmeddelande kommer upp för en mängd andra tänkbara fel också.
406 turbo
106 XT
bihfocus

Post by bihfocus »

Fick ett meddelande "Whole car is DEFECTIVE" :P :-)
Post Reply