Man ska inte direkt blanda in ET när det gäller olika bredder på fälgarna, det säger inte så mycket för den som inte är så insatt. Men hedis förklarade ju så fint nu. Inte ofta det blir problem med fälgar för långt ut, snarare tvärtom. Om bilen inte är vrålsänkt dvs..
Team_Hink_Racing wrote:Skulle du köra med dina spacers kommer hjulet sitta ca 25mm längre ut mot skärmkanten.
Et skillnad 34 - 15 = 19mm Tum skillnad 7,5 - 8" = ca 6mm
Nä, nu tänker du väl fel? Originalhjulen var ju bredare än de nya.
Helt korrekt, läste inte så noga och dom nya fälgarna brukar ju vara bredare Då blir det "bara" 12,65mm närmare skärmkanten, Hedis hade fortfarande fel
Team_Hink_Racing wrote:Skulle du köra med dina spacers kommer hjulet sitta ca 25mm längre ut mot skärmkanten.
Helt korrekt, läste inte så noga och dom nya fälgarna brukar ju vara bredare Då blir det "bara" 12,65mm närmare skärmkanten, Hedis hade fortfarande fel
Hmm, egentligen vill jag inte ha dom längre ut då den spårar mer antar jag. Om jag vill ha dom lika "långt in" som orginalfälgarnas insida. Hur tjocka spacers ska jag ha då?
Last edited by Apollo on Mon Jan 24, 2011 20:53, edited 1 time in total.
Nja, jag tar faktiskt hänsyn till skillnaden i ET
EdiT: Eller så var det bara decimalfel
Peugeot 306 GTi -97 Bruksbil, på riktigt
Peugeot 306 GTi -97 Busbil
Peugeot 306 GTi -00 Inga planer?!
rcdriver wrote:Om du kör utan spacer hamnar inner kanten lika långt in som original fälgen på 8tum med et 34
Hmm, varför har jag fått med så tjocka spacers då?
Räknat på 16x7" et32 orginalfälg så hamnar utsidan lika långt ut som med Wolfrace fälgar. Vore inte det bästa då vara att skippa spacers så jag matchar in och utsida med orginalfälgar?
Räknat på 17x7,5" et32 orginalfälg så skulle jag behöva en 8mm spacer till Wolfrace fälgarna för att få dom på samma avstånd som orginal.