Peter Igelhammar wrote:Forsell (jtcc-mästare) rattar runt på 59-tider.
Japp, höga 59-tider med en bil på 130hk. Ska testas där efter säsongen med en bil på 460 + hk
Mvh Jocke
Jäklar vad snabbt, har för mig att jag såg en rosa 206 som var och körde med Ssk som ej hängde med junior bilarna på den tiden. Dom kör väll typ 1,05-1,06 tider.
Den Rosa 206an har oxå gått i JTCC av Nina dahlin. Men de är inte hon som kör den nu.
SNILLET wrote:Skulle vara intressant å se incarfilm med någon som kör under minuten med "bil", radical är ju liksom nåt annat på nå vis
POW är ett bra uttryck som porrbranschen använder. Betyder point of view. Låter bättre än incarfilm ^^
Fast ska det vara pow ska ju kameran sitta på hjälmen, in car kan ju kameran sitta i buren eller nackstöd eller nåt.
Nu blev jag besviken på dig torbjörn
Dart wrote:näe, man kan hålla kameran med ena näven också. Då blir det dessutom mer sport.
True dat.
Vad gäller GPS-baserad varvtidtagning, så skulle jag vara försiktig med att dra alltför stora växlar av en enskild varvtid. T o m med laptimer med beacon/fyr/givare kan det bli lite "gungor och karuseller", allrahelst om det sitter flera fyrar med samma kod utefter start/mål-sträckan.
Yttermera visso om någon plockar bort sin fyr under varvet.
En GPS-definierad brytlinje kan flytta sig åtskilliga meter mellan varven. Så... vad gäller validitet i varvtider prioriterar jag enligt följande:
Dart wrote:näe, man kan hålla kameran med ena näven också. Då blir det dessutom mer sport.
True dat.
Vad gäller GPS-baserad varvtidtagning, så skulle jag vara försiktig med att dra alltför stora växlar av en enskild varvtid. T o m med laptimer med beacon/fyr/givare kan det bli lite "gungor och karuseller", allrahelst om det sitter flera fyrar med samma kod utefter start/mål-sträckan.
En GPS-definierad brytlinje kan flytta sig åtskilliga meter mellan varven. Så... vad gäller validitet i varvtider prioriterar jag enligt följande:
Kan jag ju iof hålla med om. Men som ett räkneexempel så är ju "bara" felet en halv sek om linjen flyttas 10m i 70km/h. Och då antar jag (har egentligen ingen aning) att 10m är ganska mycket och 70km/h är ganska lågt (om det inte är jag kör ). Eller?:? Funderar bara på hur stort felet kan vara.
Michael Liljeberg - Peugeot Sport Club | CREW Kassör Michael- lackar/plastar/konstruerar- på hobbynivå.
Har 205gti som banåkarbil.
R-Gubbe wrote:Tänk att jag aldrig kan få se min bil från utsidan. Det skulle vara kul att se hur den beter sig.
Ingen som har filmat något?
Jag har dig på film rätt många ggr,,det är bara att plöjja igenom mina filmer på youtube. Sök bara på Fiesta St Kinnekulle tex så hittar du mina filmer..
R-Gubbe wrote:Tänk att jag aldrig kan få se min bil från utsidan. Det skulle vara kul att se hur den beter sig.
Ingen som har filmat något?
Jag har dig på film rätt många ggr,,det är bara att plöjja igenom mina filmer på youtube. Sök bara på Fiesta St Kinnekulle tex så hittar du mina filmer..
Å man får tacka så mycket.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
True dat.
Jag som hoppades så mycket. Men jag måste väl vara blind för jag hittar då ingen. Du kan inte precisera bara någon så vore du väldigt snäll.
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
är det ingen som har någon filmsnutt på min Vita Accord Type-R vore kul och se och ev höra
My car is my soul,my car is me.!
-----.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-----
Vinterbil : Audi a6 2,6 Quattro -95
Sommarbil: Vit Honda Accord Type-R -99
övrig:Peugeot 505Turbo - 1985
övrig:Peugeot 505 Turbo - 1987
My car is my soul,my car is me.!
-----.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-----
Vinterbil : Audi a6 2,6 Quattro -95
Sommarbil: Vit Honda Accord Type-R -99
övrig:Peugeot 505Turbo - 1985
övrig:Peugeot 505 Turbo - 1987
var mycket snack om hastigheter under bron, kolla man denna film http://www.youtube.com/user/teamhinkrac ... ELcl_RXljI vid runt 5,10 720p och full skärm så ser det inte ut som nålen droppar under 160km/h men sen var det nog lite adrenalin just i den kurvan Här är en bild på en Rc-mätare
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.