kamrem, nollpunkt 406 HDI

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
panter

kamrem, nollpunkt 406 HDI

Post by panter »

Jag ska byta kamremen men hittar inte någon "nollmarkering". Vart hittar jag den. Det gäller en -03 406 HDI.
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Vevaxeln nollas på svänghjulet, jag vet inte om det är exakt likadant på 2,0 som på 2,2 men på 2,2 sitter det en täckbricka mot svänghjulet på motorns baksida där man kommer åt nollhål osv. Kamaxelns nollhål sitter i remskivan. Ø8 (med -tolerans) mm pinnar ska passa på båda ställena.
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496
Crew
Crew

Post by HellMek »

Claes B wrote:Vevaxeln nollas på svänghjulet, jag vet inte om det är exakt likadant på 2,0 som på 2,2 men på 2,2 sitter det en täckbricka mot svänghjulet på motorns baksida där man kommer åt nollhål osv. Kamaxelns nollhål sitter i remskivan. Ø8 (med -tolerans) mm pinnar ska passa på båda ställena.

På vissa är hålet i svänghjulet bakom startmotorn på framsidan av motorn, har inte fattat än vilka som har det var, verkar lite random.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
panter

Post by panter »

Tackar då ska jag ut och kolla.
Post Reply